onsdag 27 februari 2013

Trött

Nej kära läsare, hoppas ni förlåter mig men jag tänker svika er idag. Det blir inget längre inlägg här i kväll eftersom jag är alldeles för trött nu. Måste vårda min kropp som är en aning sliten och försöka få den sömn jag så väl behöver. Därför blir det lite kort här, men det blir antagligen längre i morgon. Har mycket tankar jag tänkte slänga ut här.....

Vet ni!! Igår hade vi den första dagen utan utbrott på mycket, mycket länge! Oj, vad glad jag var! Man njuter varje sekund när man ser att Turbo mår bättre - om det så bara är för en dag.
Idag har vi tyvärr haft ett utbrott och det kom direkt när vi kom hem efter skola och korttids/fritids. Vi hade kört vår sedvanliga omväg på vägen hem. Turbo tycker om att åka den vägen och en gång i veckan åker vi den extra biten hem.




Nu ska ni få veta hur lite som behövs för att Turbo ska få utbrott - det var faktiskt så både mannen och jag häpnade! På verandan utanför vår ingång så låg det en överraskning adresserad till Turbo. Detta moment gick han igång på.... En så välmenad sak kunde han inte hantera! Visst, Turbo är extra labil med allt som händer omkring honom, men iaf..... Utbrottet var av den graden att jag till slut ändå kunde sitta med honom på hans rum och försiktigt lotsa honom till ett bättre humör - denna gången med hjälp av block och penna och lite roligt ritade älgar! :)

Här på kvällen fäller jag en liten tår.... har precis läst ett mail jag fått från en mamma som läser min blogg. Blir ledsen över att läsa vad de gått/går igenom men också glad för att hon hittat lite tips i min blogg som hon ska använda sig av. Samtidigt får jag lite fina råd av henne som jag säkert kan ha användning av inom en snar framtid. Bra att man kan hjälpa varandra i diagnoslandet!

Nähä, godnattens var det väl meningen att det skulle bli nu!? Jag skulle ju inte skriva så mycket..... Sov sött ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Det är farligt att börja blogga när man behöver sova... Ta inte den omvägen nästa gång! Vi överlever vettu ;)

Ja, överraskningar kan ställa till problem.. Skönt att det slutade bra med roliga älgar till hjälp.

Vila dig nu, vännen!
Kram Nina!