torsdag 21 februari 2013

Första natten avklarad

Oj, oj! Jag stupade visst i säng fortare än kvickt igår kväll. Har inte varit speciellt pigg det senaste dygnet. Det var t o m nära att jag gått hem från jobbet igår, orkade knappt sitta på kontorsstolen på em. Men det gick iaf och sen gjorde jag inte många knop mer igår. Idag har jag varit hemma, har inte blivit mycket jobba av som jag tänkt men jag har nog behövt ta det lugnt idag. Orken var liksom bortblåst i morse. Nu känns det lite bättre och jag hoppas det blir ännu bättre tills i morgon....




Nu har vi fått hem Turbo efter skolan och det första dygnet på nya korttids ligger bakom oss. Hur gick det då? Över förväntan faktiskt! Han hade nog varit lite spänd igår em men överlag hade det gått bra. Personalen Tom hade fått upp honom och skjutsat honom till skolan i morse. Allt enligt planerna. Jag träffade Tom sen när jag hämtade packningen och han såg rejält trött ut efter att ha gjort ett hästjobb.... En stor eloge till honom som ställt upp på detta extra dygn som inte var inplanerat egentligen. Men jag tror detta räddade fortsättningen väldigt bra. Turbo fick sova första dygnet på det nya stället med den han känner sig som allra tryggast med - det är värt hur mycket som helst! Nu tror jag resten löser sig lite smidigare när Tom har banat vägen för Turbo....





När Turbo kom hem sa han att han gärna ville sova där nåt mer vardagsdygn! Det passar ju utmärkt nu när det blir ändring i schemat på korttids, eftersom det då återkommer en del vardagsdygn och inte bara blir på helger. Fint!!!
Detta dygnet har nog förbättrat en del för Turbo och han är kanske inte fullt så orolig nu inför det som kommer. Inte är det full harmoni här hemma, men det är heller inget kaos. Harmonin får vi helt enkelt vänta in... den kommer när den kommer. Men vi pustar nog alla ut efter detta första dygn iaf!

Nog för idag! Kanske, kanske blir det svar på ett par läsarfrågor i morgon.....
Kram, kram ♥


2 kommentarer:

Nina sa...

(Jag har läst ikapp lite)

Men såå skönt! :) Ett steg i rätt riktning och förhoppningsvis inga större bakslag framöver..

Jag vet inte hur ni gör men tänkte iaf på det där med att det inte är regelbundet med korttids längre. Funkar det om ni har ett fyraveckors-schema eller en väggalmanacka eller nåt sånt? Så han kan se, och förbereda sig, på vilka dygn det är korttids? Tänkte om det är det som oroar honom, att han inte har kollen på när dygnen är riktigt? Så funkar iaf Sandra lite när det är nåt hon vet ska komma, då blir hon lugn om hon förstår när det är.

Hoppas det löser sig till det bästa iaf, och hoppas ni hinner vila lite till.. Behövs ju, liksom. Skönt att du tog det lugn idag iaf :)

Kram Nina!

Tina sa...

Glädjande !! Underbart med sån som Tom i det här läget ! Wow och eloge till honom ! Ja sen brukar man vara slut och luften gå ur en när det blir lite lugnt, håller tummarna för en bra fortsättning ! Heja er ni är fantastiska ! Kramar <3