tisdag 12 februari 2013

Fulltaliga hemma

Idag var jag tvungen att ha tillbaka den där gnistan jag inte haft på ett par dagar, för idag skulle ju Turbo komma hem igen. Jag studsade upp i god tid i morse även om jag hade kunnat snika åt mig en rejäl sovmorgon. Tänkte jobba hemma idag för jag hade lite andra grejer jag behövde fixa med också innan jag hämtade Turbo. Och visst hann jag med en hel del.

Bl a har jag fixat lite med schemabilder. Behövde göra nya både på själva korttidsbyggnaden som blir en helt annan och på ny personal som tillkommit i stället för Mt som slutat och lite annat smått och gott.




Jag har också gjort i ordning ett annat specialschema för en grej vi måste ta tag i med Turbo. Man reder upp en grej vid nåt tillfälle men sen halkar man sakta tillbaka i det dåliga mönstret igen om man inte passar sig. Nu är det så igen med en speciell sak och jag tänkte att det kunde vara läge att ta nya tag med det efter en extra lång korttidshelg. Känns lättare att bryta vid ett sånt tillfälle. Vi får se hur det går.

Jag har verkligen kunnat slappna av helt och hållet denna korttidsomgång. Det behövdes verkligen. Nu är det långt tills nästa avlastning på korttids - 2,5 veckor. Dessutom är det två helger hemma emellan och just hemmahelgerna är ju det som är svårast och jobbigast. Men det ska säkert gå nu när vi är fulladdade i batterierna, eller hur det nu är.....




Dygnen på korttids har gått över förväntan, tror jag. Det var lite extra spännande denna gången eftersom Turbo och Tom har varit och tittat på det nya korttids en gång under helgen. Tack vare bilderna han sett här hemma på nya korttidsstället så blev det inte så nytt som det hade blivit annars. Och det verkar som att Tom har gjort ett jättebra jobb med Turbo under själva genomgången. Han känns i nuläget ganska positiv till stället. Bara nån liten negativ sak har han yttrat och vi har gått här lite på tå så det inte skulle bli nåt utbrott av det i kväll, men det har känts ganska bra trots allt.

Så mycket mer tänker jag inte skriva här idag, ska försöka sköta min sömn tänkte jag. Så du mariellejohnsson och alla andra som är nyfikna på det där projektet jag skrev om igår.... er håller jag på sträckbänken ett tag till. Har inte kommit nån vart alls idag med projektet. Jag var tvungen att ligga lite lågt och inte göra nåt som kunde oroa Turbo idag när han var nyhemkommen från korttidsdygnen. Men rapport kommer!
Kram på er alla som kikar in här och läser ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jag tror du tänker måla om i köket... (?) :)

Skönt att Turbo är lugn inför flytten än så länge. Håller mina tummar för att allt ska gå bra.

Kram Nina!