tisdag 3 mars 2015

Bra assistans och dilemma

Tiden rinner ifrån mig här ikväll men måste ändå skriva några rader, annars blir det för mycket att ta ikapp sen. Jag börjar med gårdagen och assisterandet här.

Vi testade igen att jag var hemma medan Turbo hade assistent Kent här. Förra veckan fick ju Kent veta att han levde, när vi gjorde testet. Turbo blev ganska orolig och sånt gör oftast ont... Igår gick det mycket bättre. Vi hade spaltat upp ordentligt så Turbo skulle veta exakt vad som hände. Jag var instängd i köket nästan 1,5 timme och jag hade lagt en lapp framför Turbo. På den stod det exakt vilken tid jag skulle lämna hemmet.

Kent hade också gjort upp med Turbo exakt vad de skulle göra. Så vi hade planerat ALLT in i minsta detalj. Turbo var mycket lugnare! Så visst blev det framsteg. MEN... jag kan inte gå runt i huset utan jag var instängd i köket och fick hålla mig där och vara så tyst som möjligt. Men det var skönt att iaf få vara hemma en stund extra. Vi får se hur vi fortsätter med det hela, men jag är sugen på att utsätta Nisse för samma experiment nästa vecka.



Dagen idag blev inte riktigt som vi planerat. Jag skulle ha hämtat Turbo i skolan efter nån timme och åkt till tandläkaren med honom. Han var nervös på morgonen och laddad upp till tänderna! Vi hade gått igenom det mesta och förberett så han var redo. Men när Turbo åkt till skolan fick jag återbud från tandläkaren.... Inte lyckat med snabba förändringar även om man kan tycka att Turbo skulle se det positiva i det hela. Ingen lektion fungerade att ha idag och det var väl väntat. Assistent Timmy fick jobba lite extra hårt och lyckades få ner Turbo på jorden igen. Jag fick hem en lugn kille efter skolan och det är jag glad för! Tack Timmy!

Ett litet dilemma har vi med tandläkaren nu. Han är sjuk titt som tätt och det är inte så bra att få återbud två timmar innan vi ska vara där, med tanke på Turbos svårigheter med snabba förändringar. Vi blev erbjudna att byta tandläkare nu, eftersom problemet kommer att kvarstå och vi riskerar att råka ut för detta scenario även framöver. Men vi står inför ett par lite större ingrepp och hur lyckat är det att byta tandläkare och den nya gör dessa det första den gör?? Jag är kluven på hur vi ska göra....

Det tål att tänkas på. Nu tänker jag tänka på refrängen och försöka komma i säng för att ladda kroppens batterier inför en ny dag. Må bäst allesammans och kram till er alla! ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade skrivit långt inlägg men så påstod google att tjänsten var flyttad eller upphört. Suck och kram ❤

Nina sa...

Jamen huh! Inte lätt att bara byta tandläkare sådär. Men alternativet verkar ju inget vidare det heller. Finns det tid att Turbo får några "vanliga tandläkarbesök" med den nya innan ingreppen? Hoppas det löser sig hursomhelst.

Kramen!