torsdag 19 mars 2015

Njutit.... medan andra lidit :(

Vilken underbar dag det här blev! Iaf för min egen del. Värre är det för mannen som jag tycker riktigt synd om. Han mår verkligen inget vidare medan jag är pigg som en mört. Visst är det orättvist?!? Det där han åkte på under helgen, ger sig inte utan blir snarare värre för honom. Nu har han kommit hem från jobbet och säckar ihop i soffan. Där underhåller Turbo, så det är inte lugnt där heller.... Ja, ja, det går väl över nån gång. I helgen får han minsann hålla sig i stillhet, har jag bestämt. Jag tror han är inne på samma spår, faktiskt...

Igår efter skolan åkte Turbo direkt till korttids. Bara ett dygn denna gången så det blev en liten snabbis. Men jag passade på och tog mig en hemmajobbardag idag (behöver det ibland) och därmed kunde jag ta en go sovmorgon. Härligt och lyxigt! Sen kunde jag varva jobb med lite mys. Jag luftade t o m mina skor som jag köpte för ett par veckor sen. Tyckte de skulle ut i skogen en vända. Soligt, varmt och gott var det. Jag njöt!



Efter skolan i eftermiddag har assistent Nisse varit här med Turbo. Jag var hemma en timme och "terroriserade" dem, men sen lämnade jag dem själva. Allt gick bra och jag ska väl förtydliga att Kent också klarade sig från blåmärken i måndags när jag plågade dem med min närvaro ;) Det var visst någon som undrade hur det gick och där är svaret...

I eftermiddags, när jag inte skulle vara kvar längre i huset, tog jag mitt pick och pack och åkte iväg ut i skogen med kameran. Helt vindstilla och strålande solsken. Det var såååå njutbart! (Värst vad jag njutit idag!)



Men jag hade också tagit med mig en termos och lite jobb ut i skogen. Passade på att jobba en stund i solskenet och lugnet därute i naturen. Det gäller ju att ta till vara på solen när man kan. Skulle egentligen åkt till jobbet, men skogen lockade mer.



Idag fick jag telefonsamtal från assistansbolaget. Kent sitter och klurar på den närmaste framtiden för Turbo och assistenter. Om ett par veckor kommer vi i gång med att slussa in en ny kille och Kent planerar längre fram än så. Detta assistansbolaget har ett mycket bra tänk! De tänker på att alla bitar måste fungera för Turbo, även sånt som egentligen inte ligger på deras bord. Så även med sånt har de planer. Vi tackar och tar emot eftersom det innebär att vi slipper bekymra oss över vissa saker. Helt fantastiskt! Än är det på planeringsstadiet så det blir spännande att se om och när det funkar i praktiken.

Det vanliga skolmötet blev inställt igår, men jag och mannen passade på att ta en kopp kaffe med assistent Timmy. Det är mycket givande att diskutera olika saker med dessa erfarna assistenter. De har alltid någon lärdom, tips och råd som vi kan ta till oss, så även igår. Det är så värdefullt att kunna ventilera vardagen och därmed få lite andra vinklingar på vardagssituationer.



Nähä, nu måste jag sätta fart här. Har lite att fixa inför morgondagen. Direkt på morgonen har vi ett spännande möte som gäller Turbo....
Men innan jag slutar är det oundvikligt för mig att skicka en massa extra kramar till min vän Å ♥ Jag finner inga ord, men många tankar har jag. Jag hoppas verkligen du orkar kämpa lite till, vännen ♥ Kanske finns lösningen runt hörnet...

Kramelikram till er alla! ♥

1 kommentar:

Lena sa...

Vilken härlig dag du har haft, men synd om mannen din som är dålig :(
Och Å... jaa vad ska man säga?
Hoppas precis som du.
Ha det gott nu ♡♡♡
Kram