söndag 23 februari 2014

Hej & hå!

Hej & hå vad tiden går fort när man har roligt.... och mycket att göra! Den här helgen hade gärna fått vara dubbelt så lång, men jag får känna mig nöjd med det jag fått gjort iaf.
Fredagen jobbade jag förstås länge som jag brukar göra på fredagar, tyvärr. Men sen blev det fredagsmys och slapp i soffan. Vi hyrde en film som vi tänkt att se länge, men vill inte se den när Turbo är hemma - inget för honom. Så nu passade vi på när han ändå var på korttids.





På lördagen satte jag så i gång med att måla igen. Jag hade vikt den här helgen till att komma en bra bit på väg med mitt projekt med att måla om i matrummet. Och denna helgen var det väggens tur att få sig en dust av penseln.




Jag målade och målade och jag hade sån tur så den grå färgen jag målade med täckte så bra så det skulle bara behövas EN strykning! Bra, tänkte jag, då tjänar jag in en massa tid.... (forts. följer).
Mannen hade jag beordrat att vila den här helgen, men han fick ETT uppdrag iaf, och det var att hjälpa till att plocka ner sin samling med ölglas - och sen fick han plocka tillbaka dem efter att jag målat klart däruppe. Under tiden hann han också med att diska dem ;)




På eftermiddagen var det dags för mannen och mig att åka iväg bort och träffa lite vänner. Kvällen tillbringades hemma hos en mysig och härlig familj. Vi fick äntligen tiderna till att passa med varandra, så vi kunde umgås lite. Mmm, vad jag gillar den familjen!
Här sitter mannen och roar ett av barnen ;)




Sent blev det hem och ännu senare blev det i säng eftersom vi dröjde oss kvar uppe ett bra tag till. När vi väl kom i säng så somnade jag väl, men vaknade alldeles för tidigt och grubblade på min målning i matrummet... Jag kom fram till att jag valt FEL färg. Jag blev inte helt nöjd med det gråa mot den vita panelen, så jag bestämde mig för att måla i vitt i stället. Så iväg och köpa vit färg och måla igen. Den vita täckte inte lika bra så det var bara att göra två strykningar av den :( Sen iväg till jobbet några timmar, men det gick undan. Jag behövde hem och röja upp efter mig så Turbo inte blir för störd av vad jag gjort. Jag och mannen skruvade upp TV:n igen på plats på väggen, satte upp ny gardinstång och ny gardin m m. Det blir lite brötigt när man håller på, men nu är det hyfsat i ordning tills i morgon. Målning återstår men det får jag ta när tid finns igen.

I morgon väntar en spännande dag för Turbo och jag hoppas allt går bra!
Dags nu att göra kväller här om jag ska orka upp och jobba i morgon igen. Godnatt och kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Men typiskt med färgen då! Hoppas det blev bra nu, med vitt istället. Och hoppas du hinner vila nån gång........

Lycka till med "vad det nu är"

Kramen!
Nina