torsdag 22 augusti 2013

Tappar hakan

Här hemma håller vi andan ett dygn till. Turbo kom hem och var lugn och cool idag igen! Vi fattar ingenting. Så mycket nytt och ändå ingen oro i kroppen. Har de träffat så rätt när de anställde nya lärare?? Nya läraren Joakim har haft flera lektioner idag med Turbo och han tycker samarbetet går bra. Även gymnasieläraren har varit och besökt Turbo idag. Deras möten verkar också flyta på lugnt och bra. Allt känns helt otroligt... alldeles för bra för att vara sant!
Men vi passar väl på att njuta för fulla muggar så länge det här lugnet varar!!




Hmm, det står i kontaktboken idag att tiden är spikad tills på måndag nästa vecka för det där de ska göra i skolan och där Turbo har valt ett alternativ som jag trodde skulle komma i sista hand. Jag får lätt ont i magen. Han fick tre alternativ och valde det mest jobbiga av dem, det som kommer att kräva en hel del av honom. Tänk om han inte fixar det? Den nya läraren ser kanske inte i ansiktet på Turbo när det inte funkar längre. Det krävs fingertoppskänsla där och ett mycket väl tränat öga för att se sånt....




Jag ska visa lite bilder för Turbo i kväll och även under helgen så vi har gått igenom med honom vad det verkligen innebär. Jag vill absolut inte få honom att backa, men han måste vara väl förberedd på situationen. Vi måste också träna in ett kort och enkelt "tecken" som han kan visa när han känner att han måste därifrån snabbt. Jag berättar sen när det verkligen är klart vad han väljer i slutänden.
Samtidigt så har Turbo mognat en hel del det sista och vill han detta så ska vi naturligtvis pusha för att han ska klara det och det gör vi bäst genom att förbereda honom väl. Spännande detta!

Det var allt för idag här på bloggen. Kramis ♥

2 kommentarer:

Tina sa...

Blir så himla glad ! Hoppas ända ner i tårna att det kommer funka så här bra, och jag tror ,( vill ) att det kommer göra det ! <3 Turbo är så värd efter alla turer att ha det bara toppen bäst ! Och ni förtjänar allt som går bra ! Kramar av sjuk saknad, snart måste vi ses.... <3

Nina sa...

Meeeennnnåååååå!!!! *nyfiken strut*
Men jag håller tummarna för att det ska gå bra, vad det nu är. Och så tummar för att skolstarten fortsätter flyta på. Härligt! :)

Kram!!
Nina