torsdag 25 november 2010

Skolchefen nästa! och en Award! **** AS/ADHD

När man läser rubriken för det här inlägget så tyder det på att det blir både negativt och positivt innehåll här idag....Jag tänkte börja i positiv anda! Jag har fått en AWARD!!

Någon gillar tydligen min blogg, och det blir jag jätteglad för! Denna "någon" är ingen mindre än kära Mib. Jag bugar och tackar! 

Jag skulle vilja skicka awarden vidare till alla er som är inne och stöttar genom kommenterar eller bara genom att läsa min blogg, jag är så glad över att ni vill titta in här ibland.

Får väl berätta lite om mig själv nu då när jag fått en award:

* Jag gillar att fotografera.

* Jag är en hoya-fantast (porslinsblommor).

* Jag gillar orkidéer.

* Jag tycker om att läsa, men tyvärr räcker inte alltid tiden.

* Jag har svårt att lägga mig i tid på kvällarna.

oj det var svårt att komma på något att berätta - ska nog komma på ett par saker till...

* Jag har sytt svampbobkudden som jag har som profilbild här på bloggen.

* Jag äter choklad varje dag - minst 70% kakao (säg det inte till nån ;)).

Sådärja, det var lite nytt om mig - eller också visste ni redan en del...

En till grej som var rolig som jag såg igår, var att jag varit uppe och nosat på Top 100-listan här på metrobloggen igen. Kul att en blogg om NPF kommer upp på listan mitt ibland alla bantnings- och modebloggar!


Japp, det var det positiva det!! Nu till den fortsatta skolkampen.... Telefonsamtal i morse igen - och slutresultatet av det är att jag nu ska maila skolchefen och försöka få till ett möte med honom omgående. Här måste hända nåt snart - tiden går ju! Jag hoppas fortfarande på att få en plats till sonen i specialskolan ca 1,5 mil härifrån. Om det skulle vara bom-stopp med det förslaget så är alternativ 2 att man sätter igång en ny verksamhet för barn med Asperger/Adhd. Jag vet att det finns iaf två till barn med liknande problematik som också ska upp i 7:an nästa höst, så underlag finns det ju.

Idag har jag också pratat med arbetsterapeuten på Habiliteringen. Hon gav mig mycket tips och bra råd som jag ska tänka på när jag träffar försäkringskassan om några veckor. Då gäller det min ansökan om att få assistans till sonen. Många järn i elden just nu - men ansökan till fk hade jag skickat in innan skolcirkusen tog fart på allvar. Så det är bara att fortsätta med det som är igångsatt nu och hoppas det blir positivt från alla håll ock kanter så småningom. (Ni förstår att jag försöker peppa mig själv, för jag vet ändå att det kommer att bli tufft.)

Idag har sonen varit orolig i skolan igen. Det finns förklaring - de hade besök av någon från trafikverket under nån lektion. Och det tillhör inte vanligheterna, därför blir sonen störd av det och därmed också stökig och orolig. Jag tycker han visar tydligt att han är beroende av en anpassad skolgång.....

Inga kommentarer: