måndag 15 november 2010

Äntligen lugnare **** AS/ADHD

Äntligen en bättre dag idag, det är tur att de kommer emellanåt annars skulle man nog inte orka med. Sonen kom hem och var på ett underbart humör, lugn och harmonisk. Sen har jag varit ensam med honom och det underlättar tyvärr också. Vi har suttit vid köksbordet med var sin dator - jag har jobbat och han har spelat spel. Det verkar som han blir lugn av att man är i samma rum som honom. Och man är ju nära och kan snabbt rycka in när det behövs. Nu väntar jag på att mannen ska avlösa mig, jag ska på en Tupperware-visning. Vi brukar vilja gå båda, men eftersom det inte går att varken lämna diagnoserna ensamma hemma eller ta med dem så går jag själv. Jag handlar väl inte så mycket, det är mest för att träffa andra och få ta en fika tillsammans med både kända och okända. :-)

I morron ska det komma flourtanter till sonens klass. Förra gången blev det katastrof trots att han var noga förberedd. Vi får se hur det går den här gången. Dessutom är det lite byten med assistenterna i morron. Den ordinarie som han har ska vara med oss på ett möte med högstadiets rektor direkt på morgonen. Jag har väl inga större förväntningar på att det ska ha kommit närmare nån lösning - fick ett mail från henne som antydde det motsatta.... Vi får se vad som händer där.

Inga kommentarer: