lördag 30 oktober 2010

Hyfsad lördag **** AS/ADHD

Mannen och jag hade kommit överens om att jag kunde få avvika från hemmet på förmiddagen, kände att jag behövde det. Men sonen blev inte glad över det så jag fick heta en massa saker... nåja, vi hade väl förberett honom lite dåligt på att jag skulle åka iväg så vi fick väl skylla oss själva att han blev sur. Men skönt var det att få umgås med vänner i lugn och ro efter den här oroliga och jobbiga veckan. 

På eftermiddagen åkte mannen till jobbet och det var sonen mera förberedd på så det var ok. Först spelade vi det nya Wii-spelet alla tre tillsammans.

Sen var min plan att jag skulle grundmåla den här skänken. 

Jag tänkte att det får gå som det går när jag är ensam med diagnoserna. Får ta det i den takt som är lämpligt. Men det gick över förväntan! Sonen var lugn och fin, satt mest med sitt dataspel "Roller coaster Tycoon 3". Det är ett spel som han haft i flera år och älskar det fortfarande. Man bygger berg och dalbanor i olika former själv i nöjesparker. Det var det spelet som var med på bilden för två inlägg sen. Fick en fråga om det i en kommentar. Sonen har alltid varit intresserad av tåg och berg och dalbanor. Har hört att många med autism fascineras av det. Och det stämmer verkligen på min son.

Nu är mannen på väg hem från jobbet och sonen sa igår att vi ska basta ikväll. Kul när han vill mysa lite i bastun så då gör vi gärna det. Han har beställt After eight i påse...

Inga kommentarer: