måndag 18 oktober 2010

UPPRÖÖÖRD!!! **** AS/ADHD

Hade tänkt skriva ett lite glimten-i-ögat-inlägg idag, men jag vet inte om jag klarar det. Fick tag på kvinnan som har bollen i sin hand när det gäller sonens fortsatta skolgång nästa år. Japp, och sen var den dan förstörd... Ringde också och fick tag på rektorn för högstadieskolan och ville ha en förklaring. Hon hade ej tid att prata och visste inte själv om orsakerna till att det blivit som det blivit. Hon ringer mig när hon forskat vidare... Nä, nu försöker jag lägga det åt sidan och tar fram glimten i ögat... om jag hittar det nånstans.... Håller er förstås uppdaterade här på bloggen när det händer nåt mer.

"Min man har lovat för mycket", eller nåt liknande hade jag tänkt som rubrik på inlägget idag. Ska förklara lite.

I vår familj får man tänka sig för vad man säger och vad man lovar. Sonen tar ju fasta på allt man säger och råkar man lova nåt i hastigheten så är det bara att infria löftet....

När sonen fick sin första kub så sa mannen till honom ungefär så här: "Om du slår mitt rekord så ska jag börja träna på kuben igen". Vad hände igår, tror ni...? Jo, sonen slog mannens rekord som är sen 1979! Här ser ni sonens rekord, mannens är slaget med ett par sekunder.

Jag ler glatt åt mannen som ångrar vad han lovat. Sonen gick genast till datorn, letade upp beskrivningen på hur man gör för att lösa kuben, skrev ut sidorna och satt under näsan på mannen. Lycka till säger jag!!     

Efter skolan idag så har sonen varit jättego´ och trevlig och mysig. Vi hade en lugn stund när vi spelade lite kort tillsammans. Han satt också med mig i soffan när jag jobbade med datorn i knät, fick nån liten uppgift av mig som hade med matte att göra. Han älskar sånt och tog det på fullt allvar. Åhh, jag vill inte att såna här dagar av harmoni som vi faktiskt ibland får uppleva, ska bli spolierat pga en sämre skolgång än vad han behöver... Ja, nu är jag tillbaka där igen trots att jag skulle lämna det åt sidan ett par dar.

En annan positiv sak: målerifirman ringde på eftermiddagen och sa att de fått en lucka. De kommer i morron bitti och kollar på väggarna! Kanske, kanske kan de snart bli fixade. *drömmer lite*

Inga kommentarer: