fredag 17 september 2010

Nu börjar helgen **** AS/ADHD

Jag får spinna vidare lite på det jag skrev på slutet i gårdagens inlägg. I morse när jag skulle packa ner glosboken och sonen fick syn på den, så sprang han iväg till sin dator och loggade in på glosprogrammet på nätet. Glad i hågen satte han sig där, tio minuter innan taxin skulle komma. Pluggade snabbt på sina glosor och var nöjd över resultatet. Samtidigt borstade jag tänderna på honom (knappt att han märkte det), det var ingen idé att försöka få honom att göra det själv i det läget - han var så djupt inne i glosförhöret. :-)

Håller det här i sig kommer glosläsning att gå som en dans... bara det inte är nyhetens behag som gör det roligt, man vet aldrig. Man vi är glada så länge det varar.

Nu ska jag ta mig hem efter min långa arbetsfredag. Spännande att se vad helgen kommer att föra med sig nu när sonen har hemmahelg.... kan bli hur som helst.

Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: