lördag 4 september 2010

Ännu mera pappa idag **** AS/ADHD

Sonen och mannen var ute med ett gäng idag och trampade dressin. De var totalt 11 stycken som var iväg.

Det hade visst gått jättebra. De som var med var i rätt ålder för sonens skull. Bra om det inte är för unga personer med, annars blir det inte alltid så bra.

Från början när detta planerades så var det meningen att jag skulle varit bortrest denna helgen. Så sonen var införstådd med att jag inte skulle vara med. Nu blev min resa inställd, men jag passade på att umgås med andra vänner i stället som vi inte brukar kunna göra när sonen är hemma....

När de kom hem var de trötta och möra så resten av dagen har det inte hänt så mycket. Jag har fått plocka och städa lite här hemma som jag inte hunnit med tidigare i veckan och det är ju skönt. Sonen har mest suttit och byggt lego eller sett på film. Naturligtvis får man vara beredd att rycka in när diagnoserna gör mig uppmärksam, men i det stora hela har det varit lugnt.

Lite film och myskväll väntar här när sonen har lagt sig. Innan han har somnat är det inte att tänka på att slappna av i soffan framför TV:n.

Inga kommentarer: