måndag 6 september 2010

Glad och tacksam, trots allt **** AS/ADHD

Det finns mycket man skulle kunna klaga på, jag skulle kunna rada upp en lång lista, men idag har jag varit positiv så jag tänker inte klaga. Dagens tankar har gått till hur bra vi ändå har det i vår familj... hur man nu kan tänka så när man lever med asperger och adhd och allt vad det för med sig...

Men jag är så glad över att vi är två vuxna som delar på allt, att vi ändå kan turas om att försöka leva någorlunda normalt efter våra förutsättningar. Jag kanske känner så här just nu eftersom det har varit min tur denna helgen att umgås med vänner utan att behöva ta hänsyn till diagnoserna. Därmed har mannen haft mera med diagnoserna att göra under helgen, och därmed känner han sig ganska trött nu....

Vi har beslutat oss för att dela på oss när det är dax att göra sånt som vi normalt skulle gjort hela familjen, att en av oss ändå fullföljer det. Vi vill ju inte bli helt isolerade och avskärmade från våra vänner.

Så idag har jag umgåtts och haft det skönt på förmiddagen. Mannen var iväg och jobbade ett par timmar på eftermiddagen och jag jobbade sen på kvällen. Ett annorlunda liv eftersom vi får dela på oss i stort sett hela tiden. Vi möts ofta i dörren, jag och mannen. Men vi sliter inte ut varann iaf...

Inga kommentarer: