söndag 26 oktober 2014

Lägesrapport

När jag läser tillbaka i bloggen här så ser jag att två veckor nu har gått med en massa psykiskt tunga saker. Bitvis har det varit så tungt så jag knappt vetat hur jag ska orka med nästa dag pga hjärnstress. I torsdags kväll kände jag bara för att dra iväg nånstans ensam. Skärma av allt vad omvärlden heter och bara vila min stackars trötta hjärna. Mannen hade tagit markplanet så det hade väl funkat så sett, men för Turbos del kändes det inte som rätt timing. Han var på korttids och kom hem i fredags och då behövde jag vara hemma. Jag kunde inte vara borta när han kom hem eftersom han inte var förberedd på det sen innan. Så återigen fick jag lägga mig själv åt sidan, men det var på gränsen att det gick. Jag har sen förrförra måndagen då allt började, tagit itu med den ena jobbiga saken efter den andra och nu sitter jag här och tänker försöka skriva igen. Ingen av dessa tunga saker hade inträffat om vi inte levt i bokstavslandet så allt är relaterat dit....




Som sagt, Turbo var på korttids onsdag till fredag och det hade väl varit ok. Onsdagsdygnet, som var Valles, gick väldigt bra, men Tom hade haft det lite svettigare. Varför vet vi inte riktigt, men det kan i o f s berott på att Turbo inte visste exakt hur en av lektionerna skulle se ut på fredagen. Det behövs ju så lite för att ställa till det. Sen drog det ju ihop sig till lov också och det var sista skoldagen på fredagen, det kan ju också ha spelat en viss roll. Men Tom har rutin vid det här laget - han har jobbat i många år med Turbo nu - så han vet hur man ska agera och vad man kan säga och inte säga när Turbo är i farten. Skönt det och det känns tryggt!




Helgen hemma har funkat bra. Jag och mannen har gått lite i skift, men också varit hemma en hel del tillsammans. Igår hade jag förmånen att få åka iväg och träffa lite vänner en stund och det var välbehövligt. Just nu sitter jag på jobbet som jag brukar på söndagseftermiddagar och kvällar, men ska väl snart packa ihop och åka hem.
Nu väntar en lovvecka och då är det fritids med korttidspersonal som gäller för Turbo när jag jobbar. Lite nytt inslag där under veckan så det är spännande att se hur det går. Även en liten kontroll ska jag ta iväg Turbo på, men mer om det när det blir aktuellt. Ingen ro och ingen vila här inte.....

Kram på er därute ♥

Inga kommentarer: