tisdag 16 september 2014

Nu så.....

Efter det jag skrev igår om det negativa som händer här med personal, så har jag känt mig lite tillplattad idag och lite åt det pessimistiska hållet. Jag känner att det varit mycket oro de senaste månaderna kring personal och uppsägningar hit och uppsägningar dit. Känns som jag blivit överkörd för man påminns om hur sårbart allting är i det här bokstavslandet. Vi har naturligtvis vetat det hela tiden, men man får ett abrupt uppvaknande när det kommer så här tätt. Eller också är det det att vi vill så gärna att det här tionde året i grundskolan ska få flyta på bättre än bäst eftersom så mycket hänger på hur det går där. Men om vissa delar runt oss i övrigt inte flyter på som det ska, så funkar inte skolan heller och tvärtom.




Nu har den "gamla" assistenten Kent varit här på en sån där eftermiddag som vi plockar in med jämna mellanrum för att Turbo ska få känna att han fortfarande finns där. Turbo var riktigt glad över att få träffa honom igen. Det har ju gått en massa veckor sen de sågs senast, så det var efterlängtat.
Själv fick jag en liten pratstund med Kent också och tidigare under dagen har jag också ventilerat läget med Berget från det nya assistansbolaget (haha, det var också ett namn), så nu känns det lite bättre. Både Kent (som finns i bakgrunden och stöttar) och Berget, fick mig att tro på att allt löser sig så småningom. Mer ingående förklaring kommer senare här på bloggen. Vad skönt det är med insatta personer som också är positiva!


Grässtjärnblomma med morgondagg

Det blev aldrig att jag berättade för Turbo igår om Alex avslut på korttids. Det passade inte riktigt, så jag fick låta det vara tills idag. Jag berättade lite snabbt när han kom hem från skolan och innan Kent kom. Nu ikväll märker jag att det kommer frågor och det är inte mycket jag kan svara på eftersom vi inte vet än vem som kommer efter Alex. Jag hoppas att inte detta ska oroa Turbo alltför mycket.... men just nu märker jag hur han tuggar frenetiskt på sina fingrar - ett tydligt orostecken. Det visar sig framöver hur det flyter på.

Nu får ni ha en fortsatt fin kväll därute! Kram, kram ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja, det är väldigt skört och det märks så tydligt som du säger även om det kan ta ett tag för oss innan det märks av. Det kommer sällan direkt så det är lite svårt ibland att hitta orsaker. Eller ibland, vem försöker jag lura. För det mesta.
Hoppas nu att det blir bra med Berget och Kent och allt det andra och att det inte ställer till det allt för mycket att ni inte vet vem som kommer istället för Alex.

Stor kram och hoppas att du får en fin dag imorgon <3

P.S. Otrolig bild du fångar av favoritblomman :D D.S.

Nina sa...

Ja, huja! Oron kommer nog alltid att finnas i bakgrunden. Vi kan ju inte tvinga assistenter att stanna i evighet, men det är ju vad våra barn skulle behöva för att må bra. Man får hoppas att det inte blir så här fler gånger för er nu, att det blir många byten på kort tid. Sämsta läget :(

Men du, det ordnar sig alltid på nåt sätt, och ordnar det sig inte så löser det sig ändå <3

Kramar och tankar!

Annelie L sa...

Styrkekramar till hela er familj ❤️

Annelie L sa...

Glömde skriva att dina foton är lika fina som alltid 😊