torsdag 18 september 2014

Korttids med oro

Det kanske är dags för mig att skriva ett vettigt inlägg, eller vad tycker ni?! ;) Jag börjar detta inlägg med att backa ett par dagar.
I tisdags berättade jag ju för Turbo att Alex snart slutar på korttids. Vi hade inte tid att bearbeta detta eftersom Kent kom och assisterade tills frampå kvällen då. Lite oro märkte jag senare på kvällen i form av bitning på naglar och fingrar. Lite frågor kom också, men sen var det läggdags.
På onsdag morgon var Turbo uppe med tuppen :) och var pigg och glad och åkte iväg med gott humör till skolan! Sen tänkte jag inte så mycket mer på det... När vi sen hade vårt veckomöte på skolan på eftermiddagen, så kom det fram att alla tre (ass. Timmy, lärarna Ulla och Paula) som jobbat med Turbo hade märkt av en viss oro. Inget som blev något stort, men det flöt inte alls på som vanligt iaf. Timmy var nära att kontakta mig på morgonen och kolla av vad som hänt - han förstod ju att det var något. Där skulle jag förstås ha meddelat Timmy innan, men missade det eftersom jag trodde att han visste... dumt av mig! Tyvärr kan vi inte reda ut några av Turbos frågor om hur det blir efter Alex på korttids eftersom det inte är klart än och det spär naturligtvis på oron.
Jag hoppas förstås att det inte ska bli värre än så här. Igår (onsd) var det dags för Turbo att åka till korttids direkt efter skolan. Nu blir det ett par extra korttidsdygn så vi får hoppas att Turbo håller ihop mitt i oron. Personalkillarna gör säkert sitt bästa och kanske får man lägga i en högre växel emellanåt. Jag önskar dem lycka till!
Jag fick också en liten pratstund med Timmy efter mötet och han är mycket tillmötesgående ang avslutet med assisterandet hemma hos oss med Turbo. Han är mån om att det ska bli så bra som möjligt för Turbo och vi avvaktar hur det går med personalbytet på korttids. Fantastiskt att ha personal som förstår läget och som själva tar initiativ till en bra lösning.
Som ni säkert förstår av mina tidigare små inlägg, så är jag och mannen på resande fot. Vi klev på bussen i morse och sen tåget för att åka på en liten minisemester. Uppladdningen inför detta veckoslut kunde ju varit lite bättre. Jag tog totalslut igår kväll pga stress och strul, men nu är vi iväg iaf. Det blir några spännande dygn och förhoppningsvis roliga. Nu tänkte jag blogga på ett för mig annorlunda sätt. Jag kommer att lägga ut ögonblicksbilder från mobilen med en kort text till, på det som vi gör just för stunden. Om det inte händer något oförutsett hos Turbo så kommer de närmaste dagarnas inlägg inte att handla om diagnoslivet. Så den som inte vill läsa detta annorlunda bloggsätt hos mig får kika in om några dagar i så fall. Ni är så välkomna tillbaka! :) men jag kommer att dokumentera olika händelser här för mitt eget dåliga minnes skull. Den som vill får hänga med!
Kramelikram på er alla

1 kommentar:

Nina sa...

Så klart jag hänger på, i den mån jag hinner med i dina svängar :D

Skönt att ni har stabila killar runt Turbo som står på stadiga fötter när det börjar svaja. Hur hade det gått annars.. Men illa nog ändå med alla personalbyten, förstås. Vi får hoppas det går smidigt <3

Känner igen det där att ta total-slut... En semester är precis vad som behövs då. Jag hoppas ni får ett par superfina dagar!

Kramarom!