tisdag 2 september 2014

Band och utslag

När jag satte mig på jobbet igår morse så kände jag hur trött jag var efter helgen. Det blev sent (eller tidigt - beror ju på från vilken dag man ser det) i säng både fredag och lördag och sen gick det inte att sova ut ordentligt. Man måste ju ta vara på timmarna när man har långväga och kärt besök. :) Sömnen får vi väl ta ikapp sen. Men så tomt det blev när Fia-Lotta åkte hem.... Det är speciella band vi får mellan oss här i Diagnoslandet.


Banddetalj på en Austin-Healey 3000

Inget blogginlägg blev det här igår heller. Jag hade annat att stå i. Dels Turbo, men mannen fick ta över honom för jag hade också ett avancerat iPhone-problem. Ingen i huset här visste hur man skulle lösa det - suck! Men skam den som ger sig och tur att det finns google. Vad gjorde man före googles tid?? Så efter en massa timmars kliande i huvet och sökande på nätet så löste jag det.... Känns skönt när man kommer så långt och alltid lär man sig något :) Bara så ni vet, så är jag envis som en röd gris! Jag ger mig alltså inte innan det är klart i såna här lägen!

Ingen röd gris, men dock en röd Jaguar ;) 

Turbo åkte direkt från korttidshelgen till skolan igår morse. Problemet han sms:at mig om på lördagen kvarstod tyvärr. Konstigt nog så kom det inget sms om att han ville åka hem. Men inga lektioner orkade han ha under måndagen, men han var iaf närvarande i skolan och det är ändå positivt i det läget. Det var Timmys dag och även hans eftermiddag här igår. Allt flöt på kanonbra mellan dem, men så fort Timmy och Turbo avbröt sitt och det var dags för Timmy att åka hem så vände det och oron kom fram hos Turbo. Det var som att vända på en hand blixtsnabbt!

Så fort det är något som inte är som vanligt så stör det Turbo och oron kommer som ett brev på posten! Det blir bara dumheter av det hela. Kan nämna ett exempel som hände innan Timmy ens hade åkt. Mannen höll på att bre sig en macka i köket och han hade precis haft på kaviarpålägg på den. Turbo kommer in där som en virvelvind och lägger hela brödpaketet på mackan. Kladd, kladd.... Ville bara nämna ett exempel på hur en "dumhet" kan yttra sig, för den som inte är insatt.....


Vit flugsvamp

Problemet är iaf att Turbo fått utslag på benet som kliar och gör lite ont - säkert inget farligt, men inget han är van vid. Att han inte bad om att få komma hem ifrån korttids eller direkt efter igår morse var lite märkligt när han ändå var så pass orolig över det. Han sköt också upp tidpunkten då jag skulle titta på det, men till slut fick jag göra det. Visst, det ser inte bra ut, men jag tror vi fixar det tillsammans på nåt sätt. Blir det inte bättre så måste vi väl gå och visa upp det, men inget vi gör i första taget med Turbo tyvärr! Läkarbesök brukar inte sluta så bra....

Nu går veckan vidare, men jag minns helgen med glädje, tänker på den och smälter intrycken. Men absolut att vi måste försöka träffas så fort som möjligt igen (tyvärr tror jag det dröjer), vi och några till som fattades och som var saknade denna gången....


ABSOLUT - visst är det så!! 

Jag önskar er alla en skön fortsättning på kvällen! Kramar ♥

1 kommentar:

Lena sa...

Trist med utslag som kliar, det behövs ju inte så mycket för att skapa bekymmer ibland. Vi får hoppas att det ger sig så ni slipper åka till läkare.
Ja, visst får vi i bokstavslivet särskilda band. Det blir nästan lite som en "sekt" :P
*skojar*
På sätt och vis känner man sig nästan ännu mer ensam när man kommer hem igen efter en träff.
Kram på dig och förresten så är inte jaguaren du har på bilden röd, den är kromfärgad ;)
Sov sött <3