onsdag 19 december 2012

Hur ska detta gå??

Igår var det ganska lätt att hålla sig för skratt, kan jag säga. Vi fick ju reda på att min magkänsla som jag skrivit om tidigare var helt rätt och riktig, tyvärr. Det kändes som att någon bara slog undan benen på oss helt plötsligt.

Jag ska börja detta inlägg med att poängtera att jag inte anklagar någon för att vi sitter i den sits vi gör nu. Personer det handlar om rår inte för oförutsedda händelser och annat som sker. Jag har stor förståelse för att man fattar vissa beslut. Men i bloggen skriver jag om vårt liv, vad som händer runt oss, hur saker påverkar Turbo och oss övriga och just nu är det mycket negativt som kommer att hända runt Turbo. Men som sagt, ingen anklagelse mot någon!




Igår fick vi alltså beskedet att vi kommer att bli av med den fina assistent Kent som vi i stort sett nyss har slussat in hos Turbo. Denna assistent som är så klockren ihop med honom och som tog Turbo med storm. Problemet som uppstått bottnar i personalstrul på annat håll. Kent är otroligt duktig och därmed populär och skulle lätt kunna jobba 200% och folk skriker efter honom ändå. Kan väl säga att Turbo har två favoriter bland sin personal, varav Kent är den ena så det känns extra tragiskt och detta kommer inte att bli lätt..... Hur förklarar man för honom att en favorit försvinner utan att han ska bryta ihop fullständigt??

Nu är ju inte detta det enda negativa som ligger framför Turbo, men det här kändes som droppen på det hela..... Vill ni läsa om resten? Jag kan sammanfatta lite om vår närmaste framtid.




Som jag berättat tidigare så har den ena av de två i personalen på korttids, Mt, sagt upp sig. Han kommer att jobba januari ut och sen blir det förändring på den fronten. Det återstår att se hur det går....

Samtidigt som Mt försvinner så ändras schemat på korttids. Från det inkörda varannan helg hela tiden så ändras det till..... jaa.... lite huller om buller. Ser inget system i schemat vi fått så det blir nån helg emellanåt och mitt i veckan ibland och början eller slutet på veckan ibland. Vi har fortfarande samma antal dygn beviljat men med annan schemaläggning. Detta har också sina orsaker. Det är bara att hoppas på att rutinändringarna kommer att fungera med Turbo.... det blir en omställning för hela familjen.....




Som om detta inte är nog så blir det en flytt av korttids någon gång under senvintern eller våren! Detta blir en svår grej för Turbo att fixa och jag tror alla inblandade är en aning oroliga för hur det ska bli......

Fyra grejer har jag räknat upp här som innebär stora förändringar för Turbo - och allt nästan samtidigt! Som ni förstår så är man inte lite orolig. Turbo vet inte om någon av dessa förändringar än, vi väntar och hoppas hans mående blir bättre först innan han behöver få reda på nåt. Har han inte varit deppig innan så kan han ju bli..... personalbortfall är ingen hit, precis....

Tyvärr blir det lite deppiga kramar härifrån ikväll, men kram, kram på er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Men ojoj :( Vilken otur ni har hela tiden. Vet ju hur känsligt det är... Fasen oxå!

Ja, jag vet inte vad jag ska säga.. Har läst, är ledsen och skickar massa styrkekramar! Skriv av dig om du behöver, du vet vart jag finns. Går ju att ringa med, ibland om du behöver det.

Kramar om!