onsdag 26 december 2012

Leeeeedig!!!

Gårdagskvällen avlöpte hur fint som helst och rätt vad det var sa Turbo att han ville gå och lägga sig! Klockan var visserligen ganska mycket, men ändå. Läggningen gick alltså lugnt och städat - rena drömmen.

Den här dagen har väl varit desto stirrigare. Förväntningarna stegrar sig i hans kropp eftersom det är dags för korttids för några dagar. Men lämningstiden var inte förrän kl 14 och dit är det lååååångt från det att man vaknar! Men det är ändå tur att han trivs och vill dit, det är en stor förmån att få ha det så. Så det var bara för mig och mannen att dela på oss på förmiddagen för att det skulle bli lite lugnare. Mannen fick ge sig iväg hemifrån.... Tyvärr hade jag några "måsten" jag måste få gjort här hemma så jag har känt mig lite smått stressad. Att ensam ha hand om en stirrig Turbo, samtidigt som man behöver göra annat - nej, det är så gott som omöjligt. Men vaddå, jag har ju hela eftermiddagen och kvällen på mig......




Nu är Turbo lämnad och det var som vanligt inga problem, eftersom han längtar dit till korttidspersonalen! Jag pustar ut lite, för det kostar på att vara hemma hela dagarna, när man måste ligga steget före och läsa av honom hela tiden. Känner mig ganska slut i huvet.... Men nu ska jag faktiskt jobba lite grand, alltså bara lite! Sen måste jag rusha och röja ett par timmar - det är dags för lite PARTAJ.... eller vad vi ska kalla det....!! Vi ses! Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Men människa! Vila lite nån gång!
Jaja, kul med party oxå, förstås.. Ha en jätteskön ledighet!
Kram Nina!