onsdag 11 april 2012

Toppenhumör

Jag måste bara skriva det igen..... Helt otroligt!! Det fanns ingenting som låg under ytan hos Turbo igår och som skulle ut efter den långa perioden på korttids! Lugnet höll i sig igår hela långa dagen och t o m läggningen gick hyfsat. Men jag fick väl backa ett par gånger och inte gå på för hårt med kraven - en riktig balansgång är det och det gäller att läsa av honom för att se vad som passar att göra och säga till honom. Men det är ju som vanligt och allt gick bra även om det blev aningens sent i säng, men vad gör det när humöret är på topp.




I morse hade vi en helt galen morgon Turbo och jag. Vi skulle göra oss i ordning för att åka till korttids där han är medan jag och mannen jobbar nu när det är påsklov. Turbo var på ett helt fantastiskt bra humör och han pratade om sina korttidskillar. Man förstår att de ligger honom varmt om hjärtat. I det här fallet var det T som var på tapeten i hans hjärna ☺ Han ser honom som en riktigt go´ kompis nu och det är så härligt att se och höra eftersom han är helt kompislös annars. Turbo berättade t o m hur det gick till när de träffades första gången för 1, 5 år sen. Han kom t o m ihåg vad de sagt till varann i början ☺ Hur som helst så hade vi en kanonbra morgon jag och Turbo och jag lämnade honom till T på korttids med ett leende som satt kvar en bra bit in på förmiddagen hos mig. :)




Tänk vad dessa killar betyder mycket för Turbos livskvalité. Eftersom han inte har några andra kompisar så betyder ju korttidspersonalen att han inte behöver sakna andra kompisar. Han slipper att grubbla och vara deprimerad över att det saknas något i hans liv. Dessutom har han N som kommer hem en gång i veckan och assisterar, som också är som en kompis för honom. Vi är så glada över att det löst sig så här, för det fanns en tid för något år sen då han var jätteledsen och grät över att inte ha nån kompis.... om det hade fortsatt så hade vi säkerligen haft en mycket deprimerad kille vid det här laget. :(  Nu har vi en glad och uppåt kille som inte visar tillstymmelse till depression!




Iaf - leendet från morgonen satt kvar ända tills det började ringa telefonförsäljare till mig på jobbet. Som företagare kan man inte spärra sig mot telefonförsäljare tyvärr. Jag känner att jag inte har tålamod med dem längre för det är många som ringer..... och det är min uppgift att göra vad jag vill med dem.... helt otroligt vad många oseriösa det finns som bara försöker lura företagen på pengar. Han jag pratade med idag skulle plocka bort vårt företag så det inte gick att söka fram det på t ex google om jag inte betalade en massa tusenlappar per år.... morr, morr!! Jag googlade sen på detta företag.... inga trevliga saker jag hittade.... "Såna där" kan förpesta hela dan för en ifall det är många som ringer efter varann....

Ja, ja, nu är jag och Turbo hemma igen och det har varit lugnt på korttids som vanligt. Det är ju så väl anpassat för honom - ensam med en vuxen - då mår han som allra bäst och det är lugnt på alla fronter. Det är harmoni här hemma nu också och det ska nog hålla i sig resten av dagen om inget oförutsett inträffar.
Ha en trevlig och fin kväll ni också ♥

Inga kommentarer: