torsdag 5 april 2012

Fri som en fågel!

Fri som en fågel!! Ja, så känns det faktiskt och jag skäms inte för att säga att jag ska njuta denna helgen av att vara fri! Fr o m idag är vi långlediga, Turbo åkte till korttids direkt efter skolan idag och vi ska inte hämta honom förrän på tisdag nästa vecka. FEM långa dygn då man bara behöver tänka på sig själv. Det känns att livet i Diagnoslandet är tufft och påfrestande alltemellanåt och man behöver verkligen avlastning.

Efter turbulensen på skolan igår så har jag tyvärr lite svårt att helt koppla bort Turbo från mina tankar. Jag brukar kunna göra det när han är på korttids men just nu känns det lite svårt. Jag önskar ju att han ska må bra och ha det bra med dem han har runt sig. Men bara den här dagen har gått så tror jag att jag kommer att lyckas med det. Då ska jag känna mig helt ledig och avslappnad hoppas jag.




Jag fick iaf rapporter om att det varit lugnt i skolan idag och det är ju skönt så långt. Sen vet jag inte hur relationen mellan Turbo och S är som han rök ihop med igår. Jag hoppas det går att reparera så det inte är kört mellan dem framöver för hon var ju tänkt som andra reserv till honom.... Hoppas hon är så pass rutinerad så hon fixar en sån här grej, men visst, det är ett tufft jobb de har!!

Nu hoppas jag bara att korttidsvistelsen ska flyta på bra dessa dygn! Det är den rutinerade T som jobbar och sen kommer den nya Mt att jobba. Där önskar jag verkligen att det inte händer nåt mellan dem nu när relationen är på uppbyggnadsstadiet. Händer det nåt mellan T och Turbo så reder de säkert ut det, men är man ny kan det bli mer problematiskt. Det blir som det blir, men jag känner verkligen inte för att det ska skära sig mer just nu mellan Turbo och personal.....




Reserven O på korttids skulle ha jobbat ett av dygnen men det har blivit en liten miss där så vår assistent N som jobbar hemma med Turbo en gång i veckan får rycka in det dygnet. Det är ju bra när det ordnar sig och N är ju van vid Turbo fast på hemmaplan då.

Nu ska jag snart ta och pallra mig hem från jobbet för att försöka förstå att vi faktiskt är lite lediga. För morgondagen har jag och mannen en plan, men vi får se om våra planer går i stöpet pga dåligt väder.... Rapport kommer....

Ha det gott alla ♥ Kram ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Hoppas verkligen att du kan koppla av under helgen, så inte allt för mycket energi går till funderingar.
Önskar er en avkopplande och skön helg, hoppas inte vädret ställer till det för er.
Kram och Glad Påsk !!
Annelie

Mamma Z sa...

Ha det så himmelens gott nu, du och mannen och med det ni skall företa er..
Jag håller tummar o tår när det gäller både kortis och skola för eran del!!

Bamsekramen