måndag 16 april 2012

JAG VILL INTE!!!!!

Min magkänsla vad det gäller skolan för Turbo känns inte helt ok just nu. Trodde ju det var löst när det gäller vikarier för hans del men jag tror att incidenten som var veckan innan påsklovet gjorde att det tagit en ny vändning. Jag inbillar mig att det beror på det iaf.... Båda vikarierna backar alltså om det blir frågan om att ta en heldag med Turbo.... Måste försöka få ett telefonsamtal med läraren Nk så vi kan räta ut mina frågetecken. Det som ändå känns bra är att Nk är som han är, det verkar vara lite ruter i honom och viljan att ordna upp det för Turbo finns där. Sen om det räcker återstår att se, men jag hoppas ju det. Jag vill fortfarande att Turbos personal ska gå en viss utbildning som hans förra assistent gick.... finns inga pengar säger rektorn :( Men ska verksamheten fungera så måste personalen ha stöd från sin chef och få de rätta verktygen, det tjänar ju alla parter på!


OBS! Detta är inte mina naglar, utan en försäljare jag såg på en marknad. Kunde inte låta bli att smygfota ;)

Idag hade det iaf varit lugnt i skolan för Turbos del. Det var första dagen efter lovet och det kan faktiskt bli lite oroligt innan rutinerna sätter sig igen. Men det hade tydligen gått bra. Skönt det! Här hemma har han varit lugn tills för nån timme sen då det gick honom emot på datorn. Då kom ett utbrott... glaskross att sopa upp och sen dammsuga hela golvet...




Sen har han känts lite ostabil under kvällen här, vet inte om det är omställning till skola som gör det eller om det "bara" är trötthet. Vi får väl se vad som händer de närmaste dagarna.

På seneftermiddagen fick jag ett långt telefonsamtal från psykologen på habiliteringen! Nk på skolan har efterlyst nån typ av nätverksmöte så jag bad LSS-handläggaren fixa ett sånt, där alla som jobbar med Turbo träffas och pratar igenom hur man ska jobba med honom. Bra om alla strävar åt samma håll. Nu ringde psykologen för att vi skulle försöka få en tid som passar oss också, så får vi se om den tiden blir bra för de övriga.

Eftersom hon ringde så passade jag på att påtala detta med KBT igen - hur blir det med den hjälpen?? Hon inväntar att skolsituationen ska bli lite lugnare så Turbo är mera mottaglig för hjälpen..... Jaha.... Nu inväntar vi iaf mötet via LSS som snart blir av, hoppas vi, så får vi först se vad det ger och utgår från det. Sen får det inte gå bort mer tid innan hjälpen sätts in, vi har väntat länge nog nu!




Usch, i morgon MÅSTE jag ta och ringa till Turbos läkare och kolla upp en sak. Det gäller det jag skrev om i detta inlägg.... Proverna och testerna som gjordes då.... och som man kom fram till att allt låg inom gränserna..... Det är bara det att jag misstänker att det inte gör det nu så jag måste ringa och kolla hur vi gör i det här läget. Behandlingen består ju av en spruta varje dag.... tänkte vi skulle slippa bråka med honom om det också! Tycker han har tillräckligt ändå. Det skulle isf betyda en massa nya läkarbesök, nya rutiner, helt nya grejer som vi måste börja med för honom.... Usch, vill INTE det också! Men, men, det finns de som har det värre.... det här får väl gå det också ifall det skulle behövas.... det måste gå....

Kram på er ♥

3 kommentarer:

Annelie L sa...

Kramar om , hoppas att allt löser sig till det bästa<3.

Anonym sa...

:(
Att det alltid ska vara nåt att sätta tänderna i du Bellan! Tungrott och sjukor, personal och chefer *skakar lite uppgivet på huvudet*
Hoppas att det blir ett möte å det snarate, och att det blir nåt bra av allt!!! Ett år med lite väl svajig tillvaro är ett förlorat skolår liksom. Kram på dig och hoppas att ni slipper sprutor varje dag. Det blir en tuff match isåfall kan jag förstå!
//Kramar om, Lena!

Nina sa...

Ojoj, att det aldrig kan få vara lugnt :( Hoppas verkligen att din magkänsla inte stämmer, men magkänslor brukar ha en tendens att stämma... Blir irriterad på den där rektorn! Det är så viktigt med en rektor som fattar, jag har sett skillnaden. Men vi hoppas att det där mötet blir snarast och att ni kommer fram till nåt bra.

Det där andra... Huja, håller tummar att ni slipper det! Men blir ni tvugna är jag säker på att ni fixar det på nåt sätt. Fast, våra barn kunde slippa sånt mer jobbigheter än dom redan har!

Kramar om!
Nina