måndag 9 april 2012

Sista ledigheten

Idag är vi på hemmaplan igen och försöker ta det lite lugnare. Var en sväng till jobbet igår kväll och gjorde mitt vanliga söndagsjobb. Tyvärr måste ju det också göras trots att man är ledig och inte vill jobba. Men jag tog det lite hastigt - får bli så ibland.

Förmiddagen här hemma var lugn. Vi fick äta frukost i lugn och ro.




Det känns så gott att få göra det emellanåt, slippa vara på alerten varenda sekund. Man kan ju faktiskt t o m läsa tidningen eller t o m prata med sin man om man skulle vilja det ;) ♥

För min del blev det till att åka till jobbet ett par timmar på eftermiddagen idag också :( Hade verkligen ingen lust med det nu när vi var barnlediga, men det var nödvändigt. Jag har skjutit upp en sak i ganska många månader och jag hade bestämt att NU får jag inte skjuta upp det mer. Vi har en whiteboardtavla som används till produktionsflödet och den behövde fräschas upp och göras rent.




Det är något jag tänkt göra vid varje storhelg sen lång tid tillbaka eftersom det tar lite extra tid, men som sagt, jag har skjutit upp det. Jag behövde dra bort alla linjer, göra rent och sen klistra upp nya. Lite tidsödande men väldigt nödvändigt.


Skönt när det är gjort. Här har jag bara några linjer kvar att sätta upp, men nu är det färdigt och en tyngd har lossnat från mina axlar för den här gången. Nu håller den ett år igen hoppas jag :)

Sista lediga kvällen nu och i morgon blir det till att ha väckning igen för att komma iväg till jobbet. Sen får vi hämta hem Turbo från korttids där han varit i fem dygn. Spännande att se vilket humör han är på och om han är nåt labil eller om han är harmonisk. Lika spännande varje gång det varit extra länge.....

Kramen på er ♥

1 kommentar:

Tina sa...

Håller tummarna att han är på humör ! Och visst är det rart att bara vara, att vara tyst om man vill är också skönt ! Kramar från mig !