fredag 9 oktober 2009

Delade ut rosor idag! **** AS/ADHD

Visst är det lätt att klaga när man är missnöjd med något, men man blir så mycket gladare om man kan tänka på det positiva som finns omkring oss. Mitt i mycket som är jobbigt så finns det alltid något att glädjas åt. När man läser er andras bloggar om liknande diagnoser och era erfarenheter så känner jag att mycket i vår omgivning faktiskt är positivt. Alla har vi ju en hel del att kämpa med men här kommer ett par saker som jag är glad för.  I vår lokaltidning som kommer ut en gång/vecka så finns en avdelning som heter:

Där hade jag dessa två notiser införda idag.


  
Jag tycker de är värda allt beröm. Den som är chef för korttids har jobbat i 20 år med personer inom autismspektrat. Hon har lagt ner mycket tid på att stötta oss, bl a med att få skolpersonalen att förstå vad sonen är i behov av. Och jag tycker att skolpersonalen verkligen har lyssnat och tagit till sig. De gör sitt bästa för att lösa allting hela tiden med tanke på sonen. Sen blir det kanske fel ibland men de har ju ingen tidigare erfarenhet av dubbeldiagnosen. Den assistent han har fr o m denna terminen är helt suveränt bra på att förstå autismen och det är A och O. Man kan vara hur bra som helst annars men förstår man inte vad det innebär att ha AS så blir det inte bra ändå.

Inga kommentarer: