torsdag 8 oktober 2009

Lättstörd **** AS/ADHD

Jag kände igår kväll att jag var tvungen att ta kontakt med sonens ordinarie assistent eftersom sista tiden varit lite jobbig. Hon hade en egen teori om vad som oroar just nu. De har en lärarkandidat som gör sin praktik i klassen och hon har tagit över undervisningen av några lektioner varje dag. Hon undervisar också på ett annat sätt mot vad de andra lärarna gjort. Assistenten är väldigt duktig på att förstå vad sonen reagerar negativt på. En sån här liten förändring som vi utan diagnos tycker är en bagatell, orsakar så mycket oro för ett barn med diagnoser. Men de hade under gårdagen fattat beslut om att de inte tar emot fler lärarkandidater så länge min son går i den klassen. Förståndigt!!

Ikväll har vi bokat biljetter till en överraskning för den 22-årige sonen och hans flickvän. Jag och mannen tänkte dra iväg med dem på en grej som jag hoppas de gillar. Jag kommer att njuta och ha kul. Men det dröjer drygt två veckor innan det ska ske. Måste ju passa på när vi är barnlediga en helg. Vi hade tur att det fanns biljetter kvar - utsålt på fredagen men lördagen fanns några kvar. Avslöjar senare vad det är, kan ju inte berätta här för då kanske de läser här.

Inga kommentarer: