lördag 20 december 2014

Trevliga avbrott och oro

Nu håller jag på att samla ihop lite krafter och energi så jag orkar vara ledig några dagar sen. :) Gårdagen gick rätt bra, hade tänkt jag skulle ha en lugn dag på jobbet men jag blev avbruten flera gånger av trevliga saker. Mannen åkte hem före lunchtid och tog emot Turbo när han slutade skolan. Lagom till min lunch på jobbet kom ett par släktingar förbi som var på genomresa. Vi hann gå iväg och ta en pizza tillsammans (en anpassad pizza för mig och jag har drillat den samarbetsvillige pizzabagaren ordentligt ;) ) och vi satt en bra stund och tjötade.

Fantasifullt dragkroksskydd!

Sen gick jag tillbaka till jobbet för att jobba vidare. Men det blev telefonsamtal med en av Turbos assistenter och lite trevligt och uppskattat tjöt där också. Efter en stund ringer det på porten och utanför står en vän från bokstavslandet med en present till mig i ösregnet! Vilken överraskning, och vad glad jag blev! Tack!



Vi gick iväg för att ta en fika och naturligtvis lite tjöt med henne också. Så det blev en del trevliga avbrott i jobbandet. Jobba ikapp hinner jag göra under ledigheten, eller hur?!? .... ;)

Skolavslutningsdagen - hur hade den avlöpt då? Jo, Turbo och assistent Timmy hade varit och hämtat pizza och ätit i skollokalerna. En fin och trevlig avslutning på terminen för de båda. Vi tackar assistenterna Nisse och Timmy och de berörda lärarna för denna terminen och hoppas på en trevlig fortsättning efter lovet.



Jag måste berätta om ett litet men glädjande framsteg jag såg hos Turbo igår morse. Vid påklädning råkade jag komma åt honom på ett sätt som vanligtvis brukar resultera i en fet smäll tillbaka. Det har antagligen att göra med hur han uppfattar nuddningen - det känns för honom som man menar något illa. Jag försökte slappna av och bereda mig på en ond arm efteråt, men han höll tillbaka och smällen uteblev! Det har aldrig hänt förut i en sån situation! Ingen utomstående hade säkert lagt märke till vad som hände - eller inte hände - men för mig var det en stor grej. Fantastiskt att han tydligen tänkte efter innan han gjorde något!

Han har ju haft en lugnare period nån vecka nu och det är under såna perioder det kan komma framsteg. Idag har han dessvärre haft en lite oroligare dag. Då ser vi inga framsteg alls utan får göra det bästa av situationen. Kanske är det oro inför lovet som nu har börjat. Jag har satt upp mer bilder och förtydligat lite på 4-veckorsschemat, få se om det kan hjälpa lite.

Nu styr vi kosan mot en söndag som vi hoppas blir bra för oss alla, men först tar vi oss igenom lördagkvällen. ☺ Kram på er därute ♥

Inga kommentarer: