onsdag 3 december 2014

Kalabalik

Haha, ni skulle sett vilken kalabalik det var hemma hos oss igår kväll! Eller, jag fick väl sansa mig och lägga band på mig för att förhindra att allt gick fel. Nu gick det huuur bra som helst med Turbo och han imponerade verkligen på mig, vad duktig han var!

Så här var det: katten smet ner i källaren och var därnere ensam ett bra tag. Turbo släppte sen upp honom när han jamade bakom källardörren. "Men vad har du med dig upp?" hör jag Turbo säga. Jodå, en livs levande mus släpar han med sig in i köket!

På bilden spelar den död... Och jag får säga att jag är inte helt förtjust i de där små rackarna. Mannen var inte hemma så vi fick minsann ordna det där själva, jag och Turbo. Här imponerade han ordentligt och fixade det galant. Han tog på sig en handske och bar ut musen! Gissa om Turbo blev belönad sen!

I morse imponerade Turbo återigen på mig! Jag hade ställt min väckning extra tidigt för jag behövde göra mig helt klar innan han vaknade. När jag väl väcker Turbo så har jag inte tid alls för mig själv utan då är det full lotsning av honom som gäller. Tror ni inte han vaknar och kliver upp ur sängen innan jag gått upp? Jag undrade i mitt stilla sinne hur detta skulle gå. Men det gick hur bra som helst! Imponerande igen! Anledningen till att han gick upp så tidigt var att han vaknade till och då resonerade han lite med sig själv: somna om och vara trött när jag väcker honom eller kliva upp direkt för att slippa bli seg. Han valde alltså att kliva upp direkt. Bra tänkt där! Kanske längtade han till skolan idag eftersom han blev hemma igår.

Direkt när Turbo åkt iväg till skolan idag, så drog jag och mannen iväg en massa mil ner till Skåne för att göra kundbesök.

Det gäller att planera och passa på när Turbo är på korttids och vi inte har någon tid att passa på eftermiddagen. Men man är aldrig helt fri. Mitt under avtalsförhandlingarna får jag akut sms från Turbo! Inget jag kan strunta i utan jag får försöka svara honom utan att störa vårt möte. Man har liksom jour 24/7. Men på något sätt tror jag personalen Valle löste detta ganska snabbt sen eftersom jag inte hörde något mer om det efter ett tag.

Nu får ni ha det så gott allesammans! Jag och mannen ska försöka känna oss som ett Svensson-par ikväll, få se om vi lyckas ;) Kram på er

 

1 kommentar:

Nina sa...

Oj! Förstår att du blev impad :) Och den stackars lilla musen klarade sig?! :)

Kramar!!