måndag 16 juni 2014

Tårdrypande morgon

Här fortsätter vi i harmonins tecken och vi njuter och andas! Det är så underbart att ha en Turbo som är i balans så ni anar inte. Men allt måste förstås anpassas så det passar honom ändå, det fick jag klart för mig ikväll. Jag försökte slinka undan en rutin som Turbo har, men då blev han i lite obalans. Det märktes tydligt och direkt, så det är bäst att hålla sig till rutinerna och ingenting annat om det ska vara frid och fröjd. Jag backade naturligtvis direkt och ordnade så vi kunde göra som vi brukar.




I morse skulle ni varit med. Jag körde Turbo till fritids (samma som korttids) för ett förmiddagspass där när jag jobbade. På vägen dit undrar han hur I mår? Det var alltså hon som gick bort i fredags. Jag har inte tyckt att det varit läge att berätta för Turbo, men fick förstås berätta i bilen på väg till fritids. Inte speciellt bra, men vad gör man. Ljuga har vi alltid försökt undvika, så den linjen fortsätter vi på.

Jag såg i ögonvrån hur han stelnade till och blev lite chockad över att hon somnat in. Jag berättade lite varför det blev som det blev och vad hon råkat ut för. Och att hennes gamla kropp inte orkade med mer. Sen började han prata om begravningen som vi inte vet något om än. Men jag frågade om han ville följa med på den? Och han sa genast ett bestämt JA på den frågan! Jag höll på att sätta i halsen först, men sen fick jag kämpa mot att börja stortjuta! Han uttrycker att han tyckte så mycket om henne att han självklart vill följa med på begravningen. Jag inser snart att denna människa betytt mer än vi trott för Turbo, även om det var längesen de träffades - han har ju svårt att umgås på ett "löst" sätt. Den där situationen blev känslosam - dels att vi pratar om att hon gått bort och dels att Turbo visar såna enorma känslor om henne ♥




Förstår ni hur stort det är att han självmant ber att få vara med på en begravning?? Helt enormt stort! Nu är vi inte där än, men fortsätter han att vara i balans så tvivlar jag inte på att han följer med. Vi får anpassa situationen så bra det bara går för Turbo så han har en chans att klara det på bästa sätt. Vi får se hur det blir och hur det går när den dagen kommer.

Nu måste jag sätta lite fart här, har lite att göra innan jag kan slänga mig i bingen. Kram på er alla som kikar in här ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Stor varm kram till er ❤️❤️

Nina sa...

Åh.. Det var allt nära till en liten tår här med <3
Hoppas det går bra med allt. Sorgearbete är inte det lättaste. Har Turbo upplevt det förut? Förstår han vad död är?
Kramar om!