söndag 15 juni 2014

Mamma klippte till

Nu är det sommarlov och vi har en Turbo som är i balans! Inte ofta det hänt att han är i harmoni så här i brytningsperioder mellan skola och sommarlov. Men vi har nog lyckats få till ett bra koncept så grabben vet hur det ser ut och han vet att han kommer att trivas med det. En bra mix med korttids/fritids och assistentkillar så kommer det att flyta på bra. Är så tacksam för att vi fått till en så bra lösning som passar Turbo! Förr om åren så var sommarlovet rena pesten, men vi ser inte på det på det sättet längre. Oron över hur loven ska gå, finns inte på samma sätt längre.

Gårdagen flöt på i lugnets tecken och t o m kvällen var lugn. Vi anpassade väl, och det blev en riktig myskväll tillsammans! Mmm, det var längesen det funkade så bra så t o m jag och mannen kunde slappna av ordentligt långt in på sena natten. Turbo brukar bli lite mer i gasen framåt kvällen, men det funkade förvånansvärt bra igår. Njutbart!!




Dagen har också varit lugn! Men ni skulle se morgonpasset. Så fort Turbo slår upp ögonen så är det full fart! Det finns inte tid till att ligga och dra sig och morna till sig. Jag är lite slö så jag ställer inte klockan och går upp tidigare för att hinna vakna till så jag får väl skylla mig själv lite. Men som tur är lider jag inte av dåligt morgonhumör, men vill ändå slöa lite innan jag kliver upp. Men det är bara att haka på Turbos speedade fart och se glad ut! :)  

Men tänk ändå vad allt går så mycket lättare med en Turbo som är i harmoni! Minns ni detta som jag skrev för ett par veckor sen, då det spårade ur lite? (Klicka så kommer ni till det inlägget.) Jag försökte ju pressa Turbo så jag fick klippa honom, men det gick inte så bra. Idag var det dags för ett nytt försök! Jag förberedde honom igår och vi pratade om vad vi kom överens om förra gången. Och idag gick det bättre! Men som sagt, nu är han i harmoni, det var han inte för ett par veckor sen.




Så nu är han ordentligt klippt och jag känner mig nöjd och belåten och jag tror han känner likadant. Som ni ser så anpassar vi även klippsituationen så det ska funka hyfsat bra och idag gick det kanonbra! Jag säger det igen: tänk så mycket lättare saker och ting går, när han är i harmoni!

Allt för idag! Ha en trevlig kväll allesammans och kram på er ♥


1 kommentar:

Nina sa...

Härlig läsning :)
Kramen påre <3