torsdag 12 juni 2014

Ordning på torpet igen

Äntligen lite ordning på torpet när det gäller skolfronten! Vanlig skoldag idag för Turbo, det var ju på tiden nu när det är skolavslutning i morgon. Nej, men det var iaf skönt att det blev en riktig dag innan avslut. Det är Nisses dagar som börjat nu, så då blev det lite ordning på torpet igen. Morgonen gick bra efter våra mått mätt. Glad var Turbo när han kom hem också. Sen har Nisse jobbat sin vanliga eftermiddag här hemma också. Det verkar som att hela dagen har flutit på som den ska. Gott det!!




Nu väntar skolavslutning i morgon och jag måste ta ett djupt snack med Turbo i kväll. Tidigare idag nämnde han en mening om när storebror Charlie slutade 9:an och jag vet inte hur tankarna snurrar just nu. Jag måste försöka reda ut det, för jag fick en liten magkänsla om att han kanske tycker det borde vara likadant för honom nu när han går ut 9:an.... Usch, det känns lite svårt, men jag ska göra ett försök att få klarhet i hur han tänker och hur han vill ha det. Det väntar ju ett 10:de år för Turbo, så det blir ju inte ett avslut i o m detta året som det blir för övriga 9:or. Hmm.... jag får klura på den lite....

Idag fick jag iaf besked om att Kent ska vara arbetsför igen på torsdag i nästa vecka när det är hans eftermiddagspass igen. Skönt det för han är saknad här! Vi får hoppas att inget oförutsett inträffar innan dess utan att han får hålla sig så kry det bara går.




Mamma Z undrar lite hur det går med Turbo på sommarlovet. Förmiddagar då jag jobbar är han på fritids (som är samma som korttids) med sina fina personalkillar där. Vissa eftermiddagar i veckan har vi assistanskillarna här hos Turbo. Så han har gott om favoriter omkring sig :) Vi är lyckligt lottade med det just nu och jag tycker det är synd att ni inte ens har fått någon till er grabb. Sommaren är fixad här med undantag för några semesterveckor då det är "bara" vi föräldrar som finns vid hans sida. Men jag kan säga att numera är jag inte lika orolig över sommarlovet som jag var för några år sen, då det var rena pesten. Vi visste i förväg att utbrotten skulle bli många. Nu har vi fått till en bra rutin och struktur och Turbo vet vad som händer. Allt blir så mycket lugnare då. Jag hoppas ni får lovet att flyta på på något bra sätt, trots allt!

Av någon anledning är vi alla ganska trötta här idag, så det får bli en tidig sänggång för oss nu. Vi "ses" i morrn och då blir det ett lite längre inlägg igen, har jag tänkt! Kram på er ♥

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!vad glad jag blir när jag hör att ni har så bra fungerande killar kring er och att det inte finns samma oro kring sommarledigheten som förut. Vi har en jobbig period nu, jobbigare än vanligt och har varken rätt avlastning eller skolform nu. Förstår ungefär hur ni känt det inför ledigheter förut och mår så bra när jag hör att det faktiskt kan lösa sig på sikt. Att strida, kämpa för sin sak har jag blivit tvungen att bli bra på, gäller bara att orka. Pust!!! // Kram // Sofie

Nina sa...

Jag önskar er en fin avslutning och ett bra lov på alla sätt och vis <3
Kramen hela dagen!