tisdag 15 oktober 2013

Frustrerande!!

Idag när jag läser i kontaktboken så framstår det så klart och tydligt att Turbo reagerar och triggas av en viss situation i skolan. Det verkar vara som vi misstänkt och det känns som vi är på rätt spår. Det som känns frustrerande är att vi fortfarande är i samma sits som vi var för tre veckor sen då "den stora smällen" exploderade på skolan för Turbos del. Han vistas fortfarande i samma miljö som han triggas av och det känns långt ifrån bra.




Vi väntar ju in en av delarna till en lösning som vi tror är på G ganska snart. Hade vi inte vetat det så.... nej, det här håller inte. Jag har i princip ont i magen varje dag pga oro för vad som händer på skolan. Turbo tvingas att vistas i en miljö han inte tål, inga lektioner klarar man att ha med honom efter "den stora smällen" och det känns som det bara försvinner en massa viktig tid. Det är så tråkigt att Turbo triggas till att sjunka djupt i sitt beteende och att hans studier blir lidande av att man ännu inte har löst miljöfrågan runt honom. Risken är överhängande att han inte hinner eller orkar ta ikapp detta. Känns väldigt onödigt....




Sen är det ju så också att man kan inte bara angripa ett icke önskvärt beteende hos Turbo, man måste först och främst åtgärda orsaken till det för då försvinner det ofta av sig själv. Det känns som vi fastnat i ett negativt fack, jag hade hoppats på att kunna skriva något positivt idag men tyvärr. Det låter vänta på sig... och ja, jag är aningen frustrerad idag! Samtidigt är jag mycket väl medveten om att det kan vara svårt att hitta lämpliga lösningar, men idag minskar inte min frustration pga det....

Men en kram lämnar jag efter mig här iaf ♥

Inga kommentarer: