söndag 29 april 2012

Liten rapport

Jag hade tänkt skriva om en speciell sak här idag, men dagen har sprungit iväg så jag får nog ta upp det i morgon i stället. Kan väl rapportera att ledigheten flyter på behagligt här hemma hos oss. Dagarna anpassar vi helt och hållet efter Turbos villkor. Allt för att han ska må så bra som möjligt.
Den enda stunden på dan som inte fungerar riktigt behagligt är väl mornarna, men det är ju ingen nyhet. Det är alltid turbulent innan medicinen landat i kroppen och den börjar göra verkan, så den timmen på morgonen är bara att försöka ta sig igenom på bästa sätt. Sen lugnar det sig betydligt. Vilken tur det finns medicin som hjälper!




Jag och mannen turas om här och motionerar i olika pass. Vi passar på nu när det är lite ledigt. Just nu är det cykling som gäller, men jag kan ju inte cykla iväg utan att ha kameran med mig och det tar tre gånger så lång tid att cykla en viss sträcka mot vad det skulle göra utan kamera. Idag cyklade jag på en gammal banvall som de har asfalterat. 7 km bort och lika långt tillbaka. Vet ni hur mycket det finns att fota utefter banvallen som går genom skog och mark?? Faktiskt en hel del! Jag kör lite Spotify i öronen när jag cyklar, men när Martin Stenmarck börjar sjunga strofen "Jag kommer inte hem ikväll!" så inser jag att jag måste lägga ner kameran i ryggsäcken så jag kommer hem innan dagen och kvällen är slut :)




Skönt är det iaf att vara ute och fota i naturen och samtidigt motionera. Turbo får hem en mamma som har rensat hjärnan och orkar med vardagen bättre sen.
Igår hade vi en fantastisk myskväll hela familjen! Turbo var med och tittade och greps av den film vi tittade på. Inte ofta han vill se det vi ser men igår övertalade vi honom att prova och det gick ju bra. Man får förklara rätt mycket eftersom han inte riktigt hänger med, men supermysigt att han engagerade sig och tyckte den var bra. Ett par repliker fastnade speciellt mycket så dem kör han för oss här idag. Vi ska försöka få till en riktig myskväll nu också!

Måste tacka Annelie L och Bella för tipsen om lagboken! Jag ska kolla upp era tips och se vad jag kan hitta. Tack också igen till dig Annelie L för din uppmuntrande kommentar på förra inlägget! Den värmde och kändes gott i hjärtat att läsa!
Nej, nu till familjemyset! Go´kram på er ♥

Inga kommentarer: