söndag 8 april 2012

Ledighet och galenskaper

Det kanske är dags att rapportera lite vad jag och mannen sysslar med när vi är Turbo-lediga :)

Som sagt så försvann ju Turbo till korttids i torsdags då T hämtade honom direkt på skolan och tog honom dit. Jag och mannen är överlyckliga över att det ordnade sig med förlängt korttids denna helgen. Det var svårt att få ihop det men chefen för korttids gjorde allt hon kunde och till slut så föll allt på plats (Ett stort tack till dig för ett fint jobb!) Då kunde både jag och mannen vara med på ett viktigt möte på torsdagskvällen!


(Tack S för lånet av bilden när jag nu lyckades schabbla bort mina!)


På fredagen hade vi planerat att göra en dagsutflykt till Hornborgasjön. Vi har aldrig varit dit den tiden på året då tranorna är där. Men i år passade ju den högsäsongen fint ihop med vår långledighet :). Vad som dessvärre INTE passade ihop med detta var vädret. Vi stannade på ett ställe vid sjön först där inte tranorna befinner sig.  Vi kikade lite där och gick runt lite i regnet.




Sen tog vi en lunchbuffé på Osterian i Falköping i hopp om att det skulle bli bättre väder så vi kunde gå runt och fota lite vid trandansen.... Men när vi väl kom dit så blev det snöstorm i stället... Det gick knappt att vara utanför bilen och ännu mindre gick det bra att fota. Jag tog två bilder - fick torka rent kameralinsen mellan båda dessa foton från snö och insåg att det inte var nån bra idé att ha kameran framme över huvud taget :( Så här blev bästa bilden:




Inte mycket att ha, men ville ju absolut ha åtminstone EN bild därifrån när vi ändå varit där. Mäktigt att se alla tranor men vi får nog helt enkelt åka dit ett annat år och pricka in när vädret är bättre. Men, men, vi kom ut på en utflykt tillsammans och det är inte fy skam! En marknad som var rätt trevlig besökte vi också och den var inomhus så det passade lite bättre. Senare på kvällen tog vi oss en god fiskmiddag ute.




Sen igår (lörd) hade vi planerat en stor utmaning för oss! Jag och min kära man (läs: min man ;)) hade prickat in en slinga på kartan som vi skulle vandra under dagen. Slingan var drygt 2 mil lång och den gick över berg och ner i dalar.... Det var ingen lätt terräng att gå i stundtals.




Men vackert var det på vissa platser. Även om det kändes lite tufft ibland när man kommit upp på en utsikt, att veta att man först ska nerför och sen upp på andra sidan på nästa berg sen.... :)




Lägger upp några bilder här från vår vandring.
















Här är vi nästan runt, men måste stanna och hämta andan och fylla på energinivån lite.




Vandringen gick faktiskt rätt hyfsat, men när vi gått 12-13 km så var det otroligt segt. Man visste att man hade 7-8 km kvar och knäna hade tagit en del stryk av att klättra uppför och nerför iaf tre berg. På slutet tog vi oss nerför en gammal slalombacke och det var inget vidare får jag säga.... Idag går jag inte så snyggt och spänstigt efter den strapatsen ☺, men härligt ändå att ha klarat av ett sånt äventyr tillsammans med mannen. ♥

Den kvällen gick vi på kina-restaurang och åt en tre-rätters. Tyckte vi var värda det efter dagen som gått. Som avslut på en trevlig dag unnade vi oss var sin favoritdryck som det dock blir sällan man får. En irish coffee till mannen och en gräshoppa till mig!




Även om gårdagen var ansträngande så var den också njutbar! Vi har rensat hjärnan ute i naturen i många långa timmar.

Idag var det tid för att träffa lite vänner igen här på hemmaplan. Ikväll ska vi koppla av med en film och bara mysa. Måste försöka stressa ner och koppla av och bort allt man brukar ha runt sig i vardagen.

Hoppas ni läsare har en skön helg! Kram, kram ♥

2 kommentarer:

Mamma Z sa...

Åh vilken härlig helg ni fick - trots att vädergudarna inte var på er sida..
Låter jättehärligt kan jag tycka!!

Kramen

Anonym sa...

Gillade verkligen din bild med tranorna, den var speciell!
Kram