fredag 20 april 2012

Ångar vidare

Med tanke på inlägget igår så har natten flytit på och en ny dag är igång. Jag hoppas att det ska finnas hjälp att få och att det ordnar sig. ♥

Men som sagt... jag ångar vidare när det gäller skolfrågan och igår hände en del på den fronten. Äntligen efter tre dagars försök så fick jag tag på rektorn. Vi pratade en bra stund i telefonen och.... jag är väl inte så hoppfull att det ska bättra sig. :( Eftersom vi fortfarande stöter på samma problem nu som innan Turbo började på skolan så tror jag det är kört att det ska ordna upp sig. Och eftersom jag fick klart för mig att det fortfarande är så illa så skrev jag ett långt mail till skolchefen igår efter samtalet med rektorn.




Tog upp de mest akuta problemen just nu. Bl a att det är brist på personal som kan ha hand om Turbo. Jag har t o m hållit honom hemma ett par skoldagar eftersom det inte funnits känd personal för honom. Vi har läraren Nk som enda person just nu och om några veckor kommer han att gå på semester i 14 dar! Jag framhöll i mailet att det är oerhört ofattbart att inte rektorn har bättre framförhållning med tanke på all information hon fått av oss lång tid innan skolan drog igång i höstas. Efter min påringning igår skulle hon nu börja leta vikarie :/ Hennes tanke nu var att ta dit en för Turbo helt okänd lärare från ordinarie högstadieskolan..... Vet inte ens om de passar ihop eller om läraren öht kan hantera autismen och förstå problematiken..... Suckar tungt över den oförståelse som finns....




Jag skrev också om andra brister som finns på resursskolan och det tog inte lång tid innan jag fick mailsvar från skolchefen. Då hade han pratat med rektorn om det jag beskrivit i mailet. Han ville nu boka in en tid ganska omgående där vi träffas och pratar igenom situationen som råder. Sen vet jag att det kommer en massa bortförklaringar om olyckliga omständigheter som gör att de hamnat i den här sitsen, men det hjälper ju inte min son att må bra. Och den här sitsen hade inte behövt uppstå om ledningen hade haft rätt förståelse och fingertoppskänsla från början.... Ååååhhh.... suuuuck igen.....




Vare sig man vill eller inte så är det bara att kämpa vidare. Känns inte som detta är jag riktigt. Har skrivit det innan att jag är egentligen en tillbakadragen och lite blyg person... men det lyser nog inte riktigt igenom i mina inlägg just nu.... :) Men för sina älskade barn kan man tydligen gå genom både eld och vatten för att de ska må bra. ♥ Och när man vet att man har rätt så går det att kämpa! Det är t o m så jag snart är beredd att gå till media med detta, jag har varit riktigt uppretad under den här veckan.... Ska bli spännande att se vad mötet med skolchefen och rektorn ger, så fortsättning följer under nästa vecka!

Gårdagen för Turbo var eg. bara bra. Det fungerar nu när han har Nk omkring sig i skolan. Och när han kom hem efter skolan så väntade han bara på att assistent N skulle komma. Det är en lång väntan även om det bara är en timme innan han dyker upp. Jag gav mig iväg till jobbet och hämtade mannen. Vi tog oss en promenad runt sjön i byn där vi jobbar.



Blåsigt och kallt och lite regnigt emellanåt, men som vanligt skönt att komma ut lite tillsammans. En snabb bananpaus blev det också på ett ställe :)

Nu mina vänner får jag nog ta och jobba vidare, det har ju gått bort en aning med arbetstid denna veckan för alla telefonsamtal jag gjort....
Men först: TACK för era glada tillrop och all peppning jag fått både här och på annat forum! De behövs på vägen :) Helgkram på er ♥

Inga kommentarer: