tisdag 27 december 2011

Ny korttidspersonal och möte med rektor

Nu är dagen nästan slut. Jag sitter här i min ensamhet - mannen och sonen har lagt sig och förhoppningsvis sover de vid det här laget. Själv är jag trött också men ska försöka få ihop ett inlägg om dagen iaf.

En hektisk dag har det varit. Körde sonen till korttids/fritids idag på morgonen. Där tog T emot oss men där fanns också den nya J som skulle gå bredvid för att lära känna sonen lite. T är så van med sonen nu så han vet hur han ska lägga upp en sån här dag. En av de vuxna får ju hålla sig lite i bakgrunden medan den andra är med sonen. Bäst med lagom balansgång som ändå kan vara rätt svår att veta....


Felix och Oswald

Efter nån timme hade de fått ett nytt besök och då fick J bege sig därifrån. Den tjejen som kom är tydligen en modig tjej - hon ska jobba med sonen ett dygn nästa vecka. Första och enda tjejen på korttids som jobbar med honom på 1, 5 år! Bara att hoppas att det funkar bra mellan dem. Hon har jobbat med honom när han var yngre.

Det var mycket för sonen idag på korttids men han var hyfsat lugn ändå när jag hämtade honom på eftermiddagen. Här hemma har han varit lugn och fridfull så tydligen har dagen inte satt några spår hos honom. Tyvärr får det bli lite ihop-pusslande nu eftersom E inte finns tillgänglig under veckodagarna på korttids längre.




Jag och mannen var inbokade på ett möte hos rektorn på tidiga eftermiddagen. Tror inte jag har träffat henne sen skolan började och inte pratat med henne heller.... Hon hade lite ny info att leverera till oss. Lite omorganisation i verksamheten på resursskolan. All personal kommer att lyda under henne i fortsättningen och chefen för korttids återgår helt och hållet till enbart korttidsverksamheten. En förståelig omändring, bättre att all personal har samma chef. Men nackdelen är ju att den otroliga förståelse och kompetens som chefen för korttids besitter ang dessa elever försvinner - stor nackdel!




Man kommer också att korta ner skoldagarna för eleverna. Man har insett att de går för länge och därmed blir de trötta och får naturligtvis lättare utbrott.
Jag och mannen gav henne också lite förslag (eller krav) på andra förbättringar som måste till för att det ska bli riktigt bra. Hoppas att det kommer fram dit det ska bara....

I morgon ska jag och sonen ha en mysig hemmadag. Ingen av sonens personal på korttids är tillgängliga i morgon så då fick vi bli hemma. Sånt som händer nu när E är borta. Men en hemmadag kan ju vara härligt det också ibland!

Måste bara berätta vad sonen sa igår vid läggdax :) Han har ju fått vara uppe ganska länge på kvällarna under helgen nu och det har faktiskt gått väldigt bra. Då blir det automatiskt att han sover lite längre på morgonen sen när det blir så flera dygn i rad. Så igår kväll var det inte lätt att somna tidigt igen! När jag satt hos honom relativt sent och pratade, sa han plötsligt: "Jag börjar känna mig ganska vuxen nu"  Haha, mammas lilla sötnos ♥
Godnatten på er ♥

Inga kommentarer: