torsdag 22 december 2011

Skolavslutning

Skolavslutningsdagen idag då! Känslan som jag har är att det ska bli skönt att slippa dessa tidiga mornar och få sonen färdig till taxin kommer. Upp ska vi ju ändå de flesta dagar till korttids/fritids men det blir inte riktigt lika tidigt och lika snärjigt. Men först några lediga dagar.

Skolavslutningen varade ca en timme och en kvart, men det var tillräckligt för att sonen skulle få utbrott i skolan! Det är mycket tydligt att han inte är i balans.... och jag hoppas att det lugnar ner sig lite över lovet, men det visar sig. Vi ska göra vad vi kan på hemmaplan med schema och att ligga steget före, för det behöver han verkligen nu om han ska ha nån chans att återfå balansen.




Som sagt, han fick utbrott i skolan idag så jag fick åka och hämta honom. Han missade taxin pga utbrottet. Inför nästa termin så är det nog dax att styra upp ännu mera i skolan och strama åt lite runt sonen. På tisdag ska vi ha träff med rektorn för att få info om lite omorganisation. Ska bli spännande att se vad hon har att komma med, men jag vet lite att något är i görningen. Hoppas hon då kan lyssna till oss föräldrar också, så vi får vara med och förbättra lite detaljer runt vår son....

Eftersom sonen kom hem redan på förmiddagen idag så har N varit hemma och assisterat några timmar medans jag jobbade. Sonen fick landa en timme först innan N kom så allt blev lite lugnare. Och det verkar som dagen för dem har fungerat bra - skönt. 

Dags för lite kvällsbestyr! Ha en bra kväll, goa läsare ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Hoppas ni får ett lugnt lov och att sonen får ro i skolan snart igen.

Sandra är inte med på avslutningen utan hade en sista vanlig dag dagen före avslutningen. Avslutningar stressar henne bara.

Jag önskar er iaf en skön helg!
Kram Nina!