måndag 29 augusti 2011

Vågar man hoppas......

Sonen var lugn igår kväll efter korttidshelgen. I morse var han också lugn - alldeles för lugn..... det var oerhört svårt att få upp honom ur sängen. Såååå trött!! Det känns på att gå upp en halvtimme tidigare mot förra läsåret. Dessutom efter en korttidshelg, för där blir det kanske lite sena kvällar :) Han protesterade lite och sa att han inte orkade kliva upp ur sängen idag, men på nåt sätt fick jag honom färdig tills taxin rullade fram här.




I eftermiddag när sonen kom hem var han hyfsat lugn. Och dagen har fortsatt så ända fram till kvällen. Personalen på skolan har fått order att hålla eleverna lite mer individuellt och inte så mycket tillsammans med varandra. Det är nog precis vad min son behöver iaf. Efter dagens lugn så är det nästan så jag börjar tro på att skolsituationen börjar gå åt rätt håll. Men det är för tidigt att säga, vissa dagar var ju bra förra veckan också......




F ö börjar det bli lite grejer för oss att se fram emot i höst. Vi har en fantastisk tur med att vissa saker sammanfaller med korttidshelger. Är det så att vi ska göra nåt tillsammans jag och mannen så måste det ju vara en helg när sonen är på korttids. Nästa gång sonen är där så ska vi vara med på fotomaraton, en tävling som vi var med på förra året för första gången. Under senhösten har vi också planerat in en helg i Stockholm. Av en händelse fick jag reda på igår att Fotomässan är samma helg där. Lite tur ska man ha ibland! Sen är det lite annat smått och gott också....☺

Om man skulle ta och göra en tidig kväll här kanske. Sonen kom i säng väldigt tidigt ikväll för han var såååå trött, man kanske skulle passa på att få sova ikapp lite :) Kram, kram ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Bellan! Jag ska hålla alla mina tummar för att det är på väg åt rätt håll med skolan. Tänk om det kunde bli bra så pass snabbt, så mycket positivt det skulle innebära för både er och för sonen :)
MEn hörredu, vilken tur ni har med korttidshelgerna!!! Det där med fotomaraton kan du väl berätta lite mer om , det läst ju superkul.
Hoppas att du gick och la dig och att du somnade skapligt, jag kan tro att du ehöver det.
Stora kramar och tummarna här är i klämm ;)
//Lenaeff

Nina sa...

Säger som Lena, håller verkligen tummar nu, för att det inte ska bli fler bakslag i skolan. Även om det så klart kommer sämre dagar då och då, men inte såna bakslag som orsakas av skolan...

Jättebra att dom låter eleverna vara mer enskilda ett tag! Så länge det behövs... Det kommer gå bra, ska du se <3

Jag kommer ihåg den där foto-grejen ni hade förra året. Minns nåt foto, tror jag...? En brud och en hund, eller vad det nu var?... Skoj hursomhelst! Och fotomässan med :) Lite avis...

Ha nu en skön dag och hoppas sonen mår bra, kommer iväg och är glad när han kommer hem.
Kram Nina!

Annelie L sa...

Så skönt att du känner ett visst hopp om att skolan kommer att bli bra, i allafall....
Som sagt, lite tur ska man ha, och det tycks ni ha i planeringen av kortidshelger och fotointresset.
Härligt när saker och ting faller på plats och bara fungerar.
Kram till dig // Annelie