måndag 4 juli 2011

Lugnet före stormen, eller?

Här är vi förvånade just nu! Sonen är lugn, go´ och harmonisk... Hur går det till när
1) det är sommarlov.
2) vi är fler än normalt i familjen (storebror är hemma).
3) sommarlovet ser annorlunda ut mot de varit innan.

Konstigt och märkligt är det! Men allt är väl så bra ordnat runt honom kanske, så att det funkar med lovet också. Återstår att se hur det blir fr o m nästa vecka då semestern börjar och vi är hemma i huset hela tiden alla tre samtidigt. Brukar inte vara så lyckat alla gånger.
Men som sagt, just nu funkar det utomordentligt. Men vi har nog alla lärt oss att ta en oerhörd hänsyn. Vi sitter t ex inte och pratar i samma rum som sonen sitter och spelar på datorn eller håller på med annat. Vi  måste hela tiden tänka på vad diagnoserna tål och inte tål. Men nuförtiden sitter det för det mesta i ryggmärgen på oss. Det blir liksom ett sätt att leva.


Lena frågade lite mer om hur vi lägger upp semestern?
Ja, så mycket semester på annan ort tillsammans alla tre blir det inte tal om. Det fungerar inte. Mannen kan ta med sig sonen bort ett par dygn till nåt ställe där de varit innan, men att vi åker alla tre - det går inte eftersom vi skulle bli en vuxen för mycket för att sonen ska klara det. Så det blir väl till att vara hemma den mesta tiden.
Sen är ju sonen på korttids lite extra dygn som vi sparat ihop till, och då får jag och mannen åka bort lite grand tillsammans. Så det går ingen nöd på oss, kan jag säga, trots att vi lever ett annorlunda och ganska isolerat liv när sonen är hemma. Vi är så glada över att vi har avlastning i form av korttids med fantastisk personal där vi kan lämna sonen och veta att han är i trygga händer!


Annelie L undrade om cykeln på bilden i inlägget igår var körbar? 
Jag vet faktiskt inte! Den hängde på en krok i taket på cykelmuséet där vi var för nån vecka sen. Men det skulle inte förvåna mig om det går att cykla på den - men det får man säkert inte med tanke på att de vill bevara den hel ett tag till ;)

Nu är det dags igen att försöka somna i tid... brukar ju inte var så bra på det ;) Sov sött allesammans ♥

3 kommentarer:

Lenaeff sa...

Vilka fantastiska bilder Bellan, helt otroliga...nu blir jag allt lite avis ;)
Skönt att ni har det så fint ordnat kring sonen, men jag kan tro att det tagit tid för att allt ska fungera så bra som det gör. Det ligger ju såklart en massa jobb bakom.
Hoppas att det går bra när ni ska vara hemma alla tre tillsammans och att ni får en skön tid iallafall.
Vilka otroligt bra "regler" erat korttid verkar ha, att man kan spara dagar och utnyttja vid annat tillfälle. Sånt korttids vill jag också ha ;)
Stora kramar sötaste du...Lena

Anna sa...

Hej finaste vännen! :-)
Tusen tack för Dina fina och värmande rader hos mig<3 - just nu är det så mycket omkring mig, att jag tyvärr inte riktigt hinner läsa ikapp mig hos Er alla underbara... Förlåt! Men jag kommer snart igen! Men ja, just nu är det bara lilla mor man tänker på... Och lite mer därtill..! :-) Allt gott till Dig och Din familj! :-)
Många kramar,
Anna

ann sa...

Jag har också lärt mig mer med åren och tänk om jag vetat det jag vetat idag.Vi har alla hemma under 10 veckor,det går upp och ner med flera tonåringar i huset.Vi var på läger,1 vecka på Isaberg.Fullt program från morgon till kväll,vi fick lite egen tid då barnen var med barnledaren.Nu blir det några dagar att landa i,kan behövas efter ett jobbigt skolår.2 veckor tillsammans sen delar mannen och jag på oss.Allt för barnen skall slippa vara på eftis eller dagis.Kramar från Åland.