fredag 29 juli 2016

Inkörningsproblem och ny resa

Nya tag idag. Nattens sömn blev bättre efter att ha ventilerat med den berörde, det som rörde om i mig ordentligt. Skönt att kunna ha en öppen kommunikation och skönt när man kan gå vidare sen. ♥ Bäst och sämst på samma gång - konstig kombo, men så kan det vara ibland.... ;)

Nisse har assisterat här idag från morgonen tills eftermiddagen. Det har funkat bra, men jag tror Turbo är lite trött efter resan. Men när assistenterna är lyhörda och anpassar efter Turbos dagsform så går det bra ändå. Sen har vi lite inkörningsproblem här nu i början när assistansen sker i det nya krypinet. Turbo och jag hade missförstått varann på en grej så det blev lite fel i morse. Det var en dörr som var öppen och den skulle vara stängd. Utbrott angående detta kom när Nisse åkt hem. Men utbrottet blev inte så långvarigt så det gick rätt bra.



Nu har mannen åkt iväg på en egen resa, så jag är ensam hemma med Turbo några dygn. Väl unnat mannen att få rå om sig själv ett tag ♥ ♥. Tyvärr var han lite risig, men han ska nog fixa resan ändå. Han är ju ensam och behöver inte ta hänsyn till någon annan på det viset. Men han är uppbokad på en del, men jag hoppas det går bra. Lite avis är jag på honom eftersom han varit hemma och gosat med barnbarnet ikväll!

Ikväll har jag bakat och stått i. Gjort lite egen müsli och sen bakat lite bröd. Idag bakade jag för första gången med xantangummi. Känns som sista chansen att få till ett bra bröd utan vete eller vetestärkelse. Det verkar inte gå att få till något gott bröd utan detta innehåll. Pratade med en glutenallergiker häromdan som var hemma hos oss, och han sa att det går inte att få till ett gott bröd utan dessa ingredienser. Men kanske xantangummi kan göra susen?? Jag lever på hoppet! Höga och fina ser de ut iaf.


Dags att packa ihop för den här dagen. Måste sova ikapp lite till och förhoppningsvis får jag en fin dag i morgon!
Kram, kram ♥




1 kommentar:

Annelie L sa...

Hoppas din dag varit fin så här långt och fortsätter så till sängdags.
Kramar om