tisdag 5 juli 2016

Slipat, målat, försäkrat

Den här dagen visste jag skulle bli hektisk för mig. Tyvärr har jag sovit lite för lite inatt eftersom jag kom i säng väldigt sent. Hade ju behövt vara utsövd så energin låg på topp en sån här dag. Men det var bara att beta av att-göra-listan och inte slå sig till ro, så gick det väl hyfsat bra framåt ändå.

Vi räknar ner dagarna nu tills Turbo ska kunna ta sin bostadsanpassning i bruk. Vi har fått klartecken att kunna börja använda det och ställa in möbler m m, trots att ett par detaljer återstår så nu blir det full fart. Vi har inte kunnat fixa möbler innan, eftersom vi ville veta lite mer om hur slutresultatet skulle bli. Så nu brinner det i knutarna, men vi har iaf en liten plan och hoppas att tidsplanen håller.

Jag har iaf slipat och målat om ett bord idag, ett barbord som vi använde när Turbo ockuperade köksbordet för nåt år sen. Jag fick inte riktigt ordning på bordsskivan så nu har jag gjort om det och det ska få flytta ut till Turbos krypin. Eftersom det blir lite compact living så passar det förhoppningsvis bra därinne.



Idag har jag ringt och försäkrat utbyggnaden för nu släpper byggbolaget det. Chefen för bygget har varit här idag och checkat av lite detaljer med oss. Några grejer ska de åtgärda innan det blir helt klart och lite annat återstår. Men snart så.... Det ska bli sååå skönt när det är lugnt igen, när alla byggjobbare har gjort sitt. Men nu återstår också att bygga en altan igen, för den som fanns blev ju riven om snickarna skulle komma åt att bygga väggar och tak. Men det ska väl ändå gå ganska fort, får vi hoppas.

En del plock kvar alltså... och även städning av utbyggnaden innan vi kan börja leva där. Byggarbetarna har tagit det värsta böset, men finstädningen återstår. Och oj, vad jag längtar efter att få putsa fönstren sen, när allt är klart. Vi ser knappt ut efter allt grävande och annat ståhej som varit här.
Och oj, vad vi längtar efter att få leva i vår del av huset igen!

Nya ställen att undersöka för fyrfotingarna! 

Det var lite snurriga tankar från mig ikväll. Undrar när jag ska hinna skriva det där inlägget om läkarbesöket och medicineringen då.... ? Måste hinna det snart, för jag vill verkligen ha med det inlägget här på bloggen.
Men snart stuuuuupar jag i säng efter den här köriga dagen.
Kram på er ♥


Inga kommentarer: