måndag 25 juli 2016

Bränd

Bränd kan man ju bli på olika sätt.... Nu har jag också lyckats med konststycket att bränna mig av solen. Inte så svårt kanske, men onödigt! Jag är ensam hemma ett par dygn och har gett mig på den vildvuxna gräsmattan. I o m bygget så har hela trädgården blivit ordentligt eftersatt denna sommar, det är knappt vi har klippt gräset. Men nu är det dags att röja och få ordning ute. Så jag tyckte att gräsmattan kunde vara ett lagom projekt att sätta tänderna i de här dygnen som jag är ensam.

28-30 grader har det varit igår och idag så jag har varit ute i små omgångar. Ikväll klippte jag det sista, iaf så långt som jag kunde. Men phu, så svettigt!



I övrigt har jag bestämt mig för att bara ta det lugnt de här dygnen. Inte satsa på något större projekt, mer än det nödvändiga. Att läsa en bok var ett av målen, och det gör jag så fort jag kommer åt. Slappar och läser - så gott att vila hjärnan på det sättet! Välbehövligt, känner jag! Så här hade jag det igår kväll:


Mannen och Turbo är nog ute och jagar Pokémon i nån stad nånstans, gissar jag. Det har ju blivit en hel del skriverier om detta spel. Man får förstås använda sunt förnuft när man spelar. Och detta spel har fått min son att äntligen börja röra på sig i stället för att sitta framför datorn hela långa dagarna. Det är ett smått under som skett!
Den här bilden fick jag igår och då var de i Örebro och jagade. ☺




Ikväll har jag haft och har fortfarande, kontakt med en mamma i diagnoslandet, där det krisat ordentligt idag. Det skakar om! Och usch, vad en del får gå igenom alldeles för mycket! Många tankar blir det....

Kram ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Bra! Att du tar ordentligt hand om dig!
P&K <3