onsdag 24 februari 2016

Gårdagens möte

Nu, kära läsare, ska jag berätta vad det var för ett möte jag och mannen var på igår och vad som kan komma att gå snabbt. Det var ett tekniskt samrådsmöte inför byggstarten! Nu ska det bara skrivas protokoll och sen stämplas ok, sen kan byggarna sätta spaden i jorden! Har vi tur, kan det ske redan nu på fredag! Då går det helt plötsligt undan.

Men byggarna har tidspress på sig. De har ett sista datum då de måste visa kommunen att det är färdigt och klart att tas i bruk. Och de vet av erfarenhet att tiden brukar springa iväg. Så de vill igång så fort som möjligt. Gissa om vi längtar tills det är färdigt?!?



Just nu känner jag att vi orkar inte ha det så här så länge till. Att inte kunna komma hem förrän kl 21 flera dagar i veckan tar på krafterna på oss båda. Men vi biter ihop och hoppas vi håller tills bygget är färdigt. Vi måste hålla.....

Det är mycket nu, men jag försöker spalta upp det som måste fixas och sen betar jag av punkt för punkt så jag ser att jag har grepp om det. Gäller eg både jobb och allt med Turbo som måste ordnas nu. Det går framåt men jag har fortfarande ett par större grejer att fixa.

Till på köpet har vi lyckats klämma in ytterligare ett möte denna veckan som blir på fredag. Det har också med Turbo att göra och jag och mannen diskuterar utgången lite löst, men vi vet inte hur utgången blir. Mer om det i slutet på veckan.

Ett annat möte klarade jag av idag, men mer om det i morgon. Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Oh, vad spännande med bygget! Eller, mer när det är klart, förstås.. Men så mycket pusslande innan. Hur löser ni det? Vad är slutdatumet? Jag är inte avundsjuk, hua! Men hoppas av hela mitt hjärta att det går så smidigt som det bara kan. Sen blir det kanon! :)
Kramar!