fredag 9 maj 2014

Följetong

Ännu en bra skoldag har runnit iväg. Morgonen funkade hyfsat, trots att Turbo var lite trött och småseg att få upp ur sängen. Med rätt peppning och en alert *gäsp* mamma så flyter det på på nåt konstigt sätt.
I skolan har det också varit bra enligt de rapporter jag fått iaf, och då får vi vara nöjda och glada.


Speglingar i blomnektardroppe

Och vet ni, jag tror att en lång följetong har börjat. Det har ju med Turbos framtida skolgång att göra och mitt jagande efter rätt person är inne på tredje dagen. Det går nämligen ett rykte om att det ska starta upp en gymnasieskola för elever med NPF i vår närmaste stad. Skolchefen kom med det ryktet först så jag googlar och jag har mig för att få fram rätt nr till någon jag ska ha tag på. När jag väl får tag på personen så hänvisar han till en annan person. Bara att googla igen och försöka ringa igen. Igår var personen jag sökte sjuk. Idag svarade han (och erkände att han visste något i ärendet) men hänvisade mig vidare. Den personens svarare sa så här: "Personen ni söker är tjänstledig och återkommer på måndag". Jag tar det med ett leende, för jag har varit med förr och vet att det brukar vara så här. Fortsättning följer.....

Jag önskar er alla en trevlig helg! Glöm inte att krama varann! Kram, kram ♥

3 kommentarer:

Lena sa...

Men ååååhhh, det vore väl fantastiskt???

Håller varenda tumme <3
KRAM <3

Nina sa...

Jamen jaaaaaa!!!!! Och vad bra att ni är på nu, så ser dom att behovet är lite akut. *håller tummar*

Kramar!

Annelie L sa...

Det låter fantastiskt, det kanske var någon djupare mening med det här tionde året på grundskolan i alla fall <3
Lycka till med ditt jagande efter rätt person !
Kramar om.