söndag 4 maj 2014

Djupa tankar

Jag hade inte tänkt skriva något idag, men några tankar måste jag ändå få ner här. Återigen bubblar de där tacksamhetskänslorna inom mig! Är så otroligt tacksam över att vi har det så bra runt Turbo, även om ni läsare kanske tänker att det livet vi lever inte är någon dans på rosor. Nej, det kanske det inte är, men idag får jag dessa känslor pga att en vän i Diagnoslandet har det mycket, mycket svårt. När livet blir en stenhård kamp mellan liv och död... det är så hemskt så det finns inte ord för det, men mina ögon tåras. Tacksamheten över allt vi har, blir enorm. Tanken går speciellt till de två assistenter vi har till Turbo som ställer upp och lotsar honom genom varje vardag i skolan nu och jag tänker även på övrig personal som finns för honom vissa dygn i månaden. Jag vågar inte tänka på hur livet skulle se ut utan att Turbo får denna lotsning som han så väl behöver. Det är så enormt viktigt att han har personer omkring sig som kan läsa av honom på djupet.

Nu seglade jag iväg lite i tankarna.... Men jag önskar att denna mamma - när livet är lugnt igen - skriver en bok om sina erfarenheter. Jag ska bli den första att läsa den, oj, oj.... Hur mycket klarar en människa att gå igenom?? Många tankar går till den familjen och jag hoppas få höra om ett lyckligt slut på hela den här omänskliga historien ganska omgående.... Ursäkta mina kryptiska tankar här idag, men jag är djupt berörd av den här hemska storyn....




Efter det så skäms jag nästan över att skriva att jag haft en otroligt bra dag med Turbo här hemma! Men så är det iaf. Lugnet har bestått och jag har fått en del gjort. Eftersom vi har nytt kök har jag fått lite ny inspiration. Jag både bakade och lagade lite mer avancerad mat idag än jag brukar göra. Annars är det ju mannen som är kock på helgerna i vårt hus :) Både baket och maten blev mer än lyckat. Turbo slukade det med god aptit och han är ju ibland lite kräsen när det kommer till nya smaker på en maträtt som han tycker ska smaka som den alltid har gjort.

Nu väntar bingen och det gäller att ladda för en ny vecka med några möten inplanerade. Sov sött allesammans och kram till den som vill ha ♥

1 kommentar:

Lena sa...

Jaa du en del får visst allt :'(
Livet är onekligen inte rättvist. Jag hoppas också, av hela mitt hjärta att de får det bra.

Det finns mycket att vara tacksam över, även om det inte alltid är en dans på rosor.

Kram på dig <3