måndag 19 maj 2014

Strapatser och mycket på G

Är det nån som vill ha ett inlägg från mig här idag? Det är nog bäst jag skriver lite, för jag fick ju ett par protester efter gårdagens korta inlägg ;) Nu har jag en känsla av att det blir längre, om jag orkar i mål förstås.

Som sagt så åkte Turbo till korttids direkt efter skolan i fredags. Han var trött på morgonen och enligt de rapporter jag fått sen, så fortsatte tröttheten. Han har t o m lagt sig ganska tidigt på korttids - självmant. Men humöret har det inte varit något fel på, som väl är. Det har varit en bra helg för honom och han har nog trivts som fisken i vattnet med personalkillarna (denna helgen Tom och Alex). Härligt! Och jag har inte fått ett enda sms där han protesterat mot något. Däremot fick jag ett otroligt gulligt sms av honom på fredagskvällen som värmde mitt hjärta mycket ♥ ♥ ♥.


Kvällsdrink efter en lång jobbarfredag

Här hemma blev det röj redan på fredagens eftermiddag. En golvläggare kom och började lägga golv i både hall och matrum. Det är svårt att minnas kanske, men vi la in en ny matta för ganska precis tre år sen i hallen. Vi bad mattläggaren att lägga in det starkaste och bästa han hade eftersom vi har högt slitage här hemma. Här tänkte jag på diverse utbrott som blir här emellanåt. Men det visade sig att efter två veckor började den se ut så här och sen blev det fler och fler märken.


Det var helt enkelt så att mattan inte klarade katternas race här :P Vi reklamerade förstås för vi kände oss lurade. Sen har turerna varit många, men byggfirman vi anlitat att göra golvet tog på sig att det blev fel. Sen har tiden gått och ingen har haft tid med detta sega ärende. Men nu äntligen är det färdigt. Mannen hjälpte golvläggaren (inte samma som la in den dåliga mattan) fredag och lördag så det skulle gå lite fortare. Så nu har vi samma golv som blev lagt i nya köket, även i matrum och hall. Härligt att det äntligen är klart!




Min förberedelseork tog tydligen slut, för detta har vi inte förberett Turbo på! Jag vet inte, men det känns som vi skulle få protester hur vi än gjort. Hade jag berättat så hade han blivit arg och det under en längre tid kanske. Nu visste han att något skulle göras med hallen iaf, men.... ja, jag vet inte vad som blev bäst. Nu är det gjort iaf och hur det gick med honom ska jag berätta sen, det blir för långt här ändå idag.


Medan mannen och golvläggaren höll på som bäst här hemma på lördagen så cyklade jag till jobbet och gjorde det jag brukar göra på söndagar. En helt ledig söndag är ju inte fel, tyckte jag. Sen cyklar jag hem i senaste laget. Skulle bara duscha och kasta på mig andra kläder och sen iväg igen. MEN medan jag cyklar hem får jag ett sms från mannen - vi hade båda glömt en viktig sak! Så vi kastade oss iväg i bilen när jag kom hem, och åker och försöker snabbt göra det vi glömt. Det resulterar förstås i att jag inte hinner göra mig i ordning till det jag skulle iväg på, eftersom vi kommer hem för sent sen.... Streck i räkningen, men det är sånt som händer även den bäste, tror jag :P

Ja, ja, en ledig söndag fick jag iaf. Jag och mannen tog oss iväg på en låååååång cykeltur! Lite väl långt blev det....



......men till slut kom vi fram.....



.... och kunde vila benen och njuta av en god måltid vid sjökanten.


                                                                                      

Sen var det "bara" att trampa hemåt igen.... Det blev lite krampkänning emellanåt.... 




......men med lite raster så klarade vi det ;)




När vi väl var hemma igen hade vi cyklat nästan 7 mil.... Inte klokt egentligen och de sista milen gick bara på vilje, det var inte lätt i benen då, kan jag erkänna. När vi varit hemma en kvart så kom hällregnet! Snacka om tur där! Vi hade ett underbart väder och kunde njuta av vår utflykt även om den förstås slet hårt på kroppen. Vi kunde konstatera att vi borde varit lite mer tränade innan vi gav oss ut så här långt, men nu är det gjort. Mysigt och trevligt hade vi och vi skrattade gott åt varandras krämpor och pustande ;) 
Idag har mannen kallat mig för en fantom - jag känner ofattbart lite i kroppen efter gårdagens äventyr, medan han har lite mer träningsvärk och känner sig stel. Men mitt kanske kommer med lite fördröjning så vi får se hur det känns i morgon. 

Nu fortsätter planerna inför nästa helg som blir mycket annorlunda för Turbos del - en helt ny grej inträffar då. Spännande värre!! 

Så där... är jag förlåten nu för det korta inlägget igår, kära läsare?? Jag hoppas det! ;) Kram på er alla ♥

2 kommentarer:

Lena sa...

Ha ha ha! Ja, nu är du förlåten :P
Ingen dålig tur ni gjort, herregud, jag hade inte kommit halvvägs åt ena hållet. Du kanske ska hänga på min svägerska på Vätternrundan i sommar, hon kör för andra året i rad?

Är det så länge sen ni la om golvet? Jösses så tiden går, då måste vi ju ses nu innan det blir allt för långt emellan.

Stor kram, jag är mycket imponerad av er bedrift!
Hoppas det gick bra med Turbo och allt nytt där hemma.

Nina sa...

Nej, inte ett dugg! Jag är fortfarande lite nyfiken! :P Retsticka!!

Men jösses vilken cykeltur! Vi har som mest cyklat runt Visingsö vid ett par tillfällen, det är tre mil... Visserligen har jag haft tandem med Sandra då, så jag kanske får lägga på en mil?! Men då var vi inte otränade, nu skulle jag nog svimma om jag försökte... Jag fick träningsvärk av HLR-övningen vi gjorde för ett par veckor sen. Då behöver man nog träna lite, kanske... ;)

Hoppas det gick bra med golvet. Fint ser det ut iaf. Nu väntar jag på den där invigningsfesten :)

Kramen hela dagen!