fredag 16 maj 2014

Balansgång

Hos oss har det varit fortsatt trött idag. Morgonen höll på att spåra ur. Eftersom det inte blev någon dusch igår kväll pga att Turbos trötthet kom ifatt honom så skulle han upp och duscha i morse. Jag hade bestämt mig för att han SKA duscha. Jag drev det rätt hårt framåt och gick en otrolig balansgång för Turbo var mycket trött idag också. Precis när det håller på att tippa över till ett utbrott så backar jag - det är tvunget! Jag ville ha iväg Turbo till skolan. Hade jag drivit det längre så hade det inte blivit någon skola idag + att han rivit halva huset. Här får man väga vad som är viktigast - att han blir hemma från skolan och kanske så småningom under dagen duschar efter våldsamma utbrott, eller att han kommer iväg till skolan oduschad och huset står kvar! Skola blev det iaf.

Väl där, om än en halvtimme försenad (jag fick köra honom eftersom det drog ut på tiden när jag drev på om duschningen), så var han tydligen fortsatt trött men ändå på hyfsat gott humör. Ulla hade fått tagit det lite lugnt under lektionstid. Hon blev förvarnad av assistent Nisse så hon kunde lägga sig på en lämplig nivå. Bra med samarbetet där så hon inte störtar in och lägger sig på en för hög nivå en sån här dag.




Efter skolan blev det korttids direkt och det är Tom som jobbar det första dygnet. Killen har haft lite paus och semester från Turbo några veckor nu så Turbo har nog längtat efter honom. Nu tror och hoppas jag att det ska flyta på bra där över helgen och vi föräldrar tänker koppla av lite. Eller... vi får kanske serva hantverkaren som är hemma och gör slutfinishen i samband med köksrenoveringen. Men det ska säkert gå bra.
Nu tänker jag åka hem från jobbet, hälla upp ett glas vin och slappa i soffan för det var längesen nu!

Trevlig helg på er alla och en stor kram lämnar jag efter mig här till den som vill plocka upp den! ♥

1 kommentar:

Annelie L sa...

Skönt att du backade och fick behålla huset helt och att Turbo kom iväg till skolan.
Jag blev så glad idag, apropå duschning. Vi hade idrottsdag i skolan igår, V som jag jobbar med blev svettig och satt på eftermiddagen och kommenterade att han luktade svett i armhålorna. Jag sa att du får väl duscha när du kommer hem och ta lite deodorant. - Nä, inte duscha sa V, jag tar deodorant.
Jag sa att det inte var nån bra ide, att det luktar ännu värre då.
-Jag tänker inte duscha med tvål i allafall.
-Men då blir du ju inte ren sa jag.
Sen pratade vi inte mer om det .
Idag kom han glädjestrålande :
- Jag duschade igår, hela kroppen!
Han var så glad, så jag fick tårar i ögonen.
Njut nu av din drink och ha en skön fredagskväll.
Kram till dig