söndag 11 maj 2014

Förhoppningar

Oj, tydligen väckte jag stora förhoppningar bland er läsare i mitt förra inlägg! Den skolan jag nämnde, som ryktet går om att den ska starta upp i vår närmaste stad.... för det första vet jag inte om det stämmer och för det andra så vet vi inte om den kommer att passa Turbo. Så själv tar jag det med is i magen. Visst hoppas man ju, men jag tar absolut inte ut något i förskott. Det ska också bli intressant att se om ett par veckor när vi träffar en som är lite mer insatt i studier och sånt, få se om det finns något kryphål nånstans. Så än har vi alla dörrar öppna. Men i morgon blir det något telefonsamtal igen, så får vi se vad resultatet blir av det först.

Helgen här hemma har varit mycket lugn. Vi får anpassa väl, det går inte att komma ifrån, men när vi gjort det så har det funkat bra i helgen. En trött fredagskväll var det för Turbos del så han kom i säng hyfsat tidigt. Desto senare blev det igår kväll när det var Eurovision. Han höll sig vaken genom hela tävlingen och lite till. Tror klockan blev ett innan han la sig i sängen! Dagen har varit ganska pigg ändå och vi har inte haft några incidenter eller tecken till utbrott alls under hela helgen. Sååå skönt!




Däremot kan jag se att det finns en anings inre oro i honom och några frågor har också kommit. Jag tror jag vet vad som oroar och jag måste se till att ha en liten extra genomgång med honom i det snaraste om det. Jag och mannen ska nämligen åka bort en helg utan att det är korttids och jag tror han har många frågor ang det. Dessa frågor måste vi räta ut för honom innan det oroar och gnager för mycket.

Nu är det bäst att den här mamman försöker leta upp sängen också. De övriga är lagda redan. I morgon ska jag ut på äventyr på kvällen och räknar med att det blir sent innan jag är hemma igen.
Ses när vi råkas! Kram på er ♥

Inga kommentarer: