tisdag 30 april 2013

Glad i onödan.... ??

Just nu skulle jag bara vilja skrika rakt ut..... Nej, det har inte hänt nåt tråkigt utan jag känner mig bara upprymd och glad! Många förändringar för Turbo ligger framför oss och jag borde inte vara glad - märkligt!!
Hur är det det står.... "Det enda som händer om man tar ut glädjen i förskott är att man varit glad i onödan".... nåt sånt tror jag. Där är jag just nu - jag har tagit ut glädje i förskott utan att veta helt säkert hur det egentligen ligger till. Jag har bara lagt ihop 1 + 1 som i min värld just nu blir 2. Men jag vågar inte skriva ner mina uträkningar här och nu, för tänk om det jag kommit fram till är alldeles fel - tänk om 1 + 1 blir 3 i de styrandes (läs: skolledningens) värld!! Saker och ting kanske inte alls är tänkt på det sätt som jag inbillar mig...... Och ja, jag skenar iväg i fantasin just nu för jag har bara hört lösryckta saker och läst nåt lösryckt. Sen är jag genast där och plusar ihop :/




Som inlägget handlade om igår så blir saker inte riktigt som vi tänkt oss, men det här kan bli bra ändå om det är som vi tror, eller iaf vill tro. Är det som min hjärna spånar fram, så har vi att göra med bra rektorer nu. Ni som följt bloggen ett tag vet ju att vi haft en del duster med förra rektorn.... Sen denna terminen har vi en ny rektor för resursskolan och nu verkar det tänkas och planeras framåt och det viktigaste av allt - man verkställer beslut vilket har saknats under de senaste åren! Bara det att man nu lotsar in en ny lärare till höstterminen visar ju lite framförhållning. Vill ni påminna er hur jag skrev för exakt åtta månader sen så finns det inlägget här - där var det inga ljuva tongångar precis!!! Oj, oj, det var värsta kampen som höll på att ta knäcken på oss!




Stackars mina läsare!! Ni får hänga därute i ovissheten. Men jag måste bara skriva av mig lite även om jag inte skriver i klartext just nu. Men det kommer - och då hoppas jag att jag fortfarande kan skriva och vara glad!! Idag fick jag veta att vi ska ha ett möte om ett par veckor och då vet jag hur det ligger till. TVÅ VECKOR - det är lång tid när man vill veta NUU om mina tankar och funderingar är rätt!

Maj månad kommer att bli en hektisk månad för det är mycket som kommer att hända! Oj, blir lite stressad när jag tänker på det även om det är roliga saker också. Många möten av olika slag är inplanerade.....




För att återgå till verkligheten från drömmarnas land så är Turbo lite labil idag. Jag hoppas det beror på trötthet för han var väldigt trött i morse och svår att få upp. Vet inte om han varit vaken till sent igår. Sen har det varit lite intensivt med assistenter utanför familjen här under två dagar. Igår var Kent här tills det var dags för läggproceduren och i eftermiddag har Nisse varit här. Fullt ös för Turbo alltså! Jag vet inte om det var en miss att vi planerade så att Nisse kom ganska direkt efter att Turbo kom hem från skolan - han hann inte landa i hemmet riktigt och det märktes på honom. Vi har inte haft något utbrott än men man får gå lite på tå. Men i morgon är det ju helgdag så då får han sova så länge han vill och behöver.

Kramar om er alla fina läsare därute ♥

4 kommentarer:

Nina sa...

Nähe du, jag tänker inte vänta i två veckor!!! Du får skriva ett hemligt meddelande till mig bums!!! Sådeså!!! *nyfiken strut*

Kramar om!
Nina

Tina sa...

Vi pumpar dig på information i helgen, du kommer inte undan ;) !! Kramar

Ann sa...

Jag har inte varit in här på länge och blir riktigt nyfiken på vad du skall berätta.Hoppas att de ger de positiva känsla som du just nu känner.Härligt att nya rektorn har framför hållning till framtiden,så viktigt med förberedelse inför förändringar.För Isak del måste det alltid förberedas inför förändringar och för hans del blir det byte av lokaler men i samma hus.Deras gamla rum skall användas till specialklassen i hans förra skola..inget han gillar eftersom han har dåliga erfarenheter av denna personal.För honom är och kommer alltid hans förra skola vara något han aldrig mer vi vara med.Det vet om situationen i skolan så jag hoppas de inte behöver umgås tillsammans.För honom måste också kemin fungera för att han skall utvecklas osv,hans fritids pedagog är en sådan person.Kramar från Åland.

BeA@Ett ord... sa...

Men vilket härligt inlägg <3 Det är ett tag sedan jag rört mig runt i cybervärlden och det här gick rätt in där det skulle!! Wieeeee..... Klart och självklart ska du bara njuta av vad ditt inre säger till dig!!! Du har ingen bättre vägledare än din magkänsla - och njut njut av fulla drag. Det svåra är ju att leva här och nu... i nuet...
Framför allt du/ni som går på "lina" varje dag och måste se upp för felsteg. Tycker så mycket om att läsa dina texter!!! Må Bäst kära du! Kram BeA