tisdag 2 april 2013

Tandläkare m m

Det var en trött kille jag väckte i morse. Alltid samma omställning när man varit ledig några dagar och det blivit lite senare kvällar än annars. Men upp kom Turbo och i ordning blev han även om det var lite småstirrigt. Jag märkte att idag skulle det bli en lite dallrig dag. Jag lämnade av honom på korttids där Otto tog emot honom. Det verkar som att deras dag har gått hyfsat iaf.




Jag har haft en riktigt körig dag idag och längtar till lite semester och ledighet..... Förmiddagen sprang iväg med jobb och jag hade även en tid att passa på ett ställe som inte är alltför roligt, men nu är det gjort! Efter att jag hämtat Turbo på korttids vid 14-tiden så kunde vi vara hemma en timme för lite mat innan det var dags att köra de fyra milen till tandläkaren. Jag tror att det dallriga jag märkte redan i morse på Turbo, berodde på det väntande tandläkarbesöket. Jag funderade i mitt stilla sinne hur besöket skulle avlöpa....




Turbo fick lite påfyllnadsmedicin när vi kom hem efter korttids för att underlätta besöket hos tandläkaren. Tror inte det blivit så bra utan den. Nu gick det rätt bra, trots allt. Lite "dumma" och konstiga svar kom det från Turbo när sköterskan ställde frågor till honom och det är ett tydligt tecken på att han inte är bekväm i situationen. Annars gick det helt ok och en liten belöning väntade på honom efteråt.




Sen kunde jag inte låta bli att stanna och ta lite kort när vi ändå var vid den stora sjön på den orten. Det är så otroligt vackert när solen skiner. Och idag ser man också att isen börjar smälta en aning. Får hoppas att det sätter fart med det nu. Jag har en vän som väntar på islossning och som börjar få panik. Vi är ett gäng mammor som har barn med diagnoser som ska träffas om några få veckor på en ö nånstans i nån skärgård. Isen ligger tjock fortfarande och vi tar oss inte ut till ön om inte isen försvinner..... Men än ska det väl hinnas med! Längtar gör vi allihopa och det blir säkert kanonbra och kanontrevligt! Det är något vi alla ser fram emot!

Nu väntar bingen! Go´nattens på er ♥

1 kommentar:

Tina sa...

Turbo genomförde tandläkarbesöket och det är värt en belöning ! Du borde också få en ! Ja visst väntar jag på islossning, men det ska nog ordna sig !! Några veckor kvar :) Kramar